Tuesday, January 24, 2012

PICNIC AT PANTAI MERDEKA AND TANJUNG DAWAI

alya and aneesa
alya
aneesa
aunty ct
pak lah
one happy famili
suasana kat tanjung dawai
shopping ikan bilis jap
Assalamualaikum...

Adoii letih sungguh hari ni. Mana tak nya aku baru balik dari berpicnic dengan famili adik ipar ku. Lagi pun aku dan suami memang dah rindu sangat dengan Alya dan Aneesa. Dia orang ni anak buah terpilih hahahaha...bukan apa dari kecik memang dah rapat so bila dalam sebulan tu tak jumpa mula la rasa rindu. Lagi pun sekarang ni Alya dah mula sekolah tadika. So masa nak jumpa tu agak terhad.

Setiap kali aku tengok Alya aku pesti akan teringat...kalau la aku ada baby sure dah umur sama ngan Alya. Tapi tu la belum rezeki aku...aku pasti akan terus berusaha, berdoa, bertawakal dan menunggu...Aku yakin Allah pasti tak akan menghampakan aku dan suami.

Hari ni kami picnic kat Pantai Merdeka. Aku just goreng bihun ala singapore tu...tapi cuma aku letak udang kering...adik ipar aku pula goreng mee. Ermmm..memang layan betul la :-)

Alya ngan Aneesa punya la seronok mandi sampai sejuk. Encik suami dgn suami adik ipar ku pula konon nak memancing...alih2 tak menjadi layan anak2 ni mandi manda. Aku pula ngan adik ipar macam biasa la chit chat la sambil menguyah makan hahahaha....

Lepas saja makan2, kami pun tiba2 rasa nak ke Tanjung Dawai. So macam biasa bayar sorang RM 2 naik la bot laju tu...memang best...sampai sana borong ikan bilis, ikan masin dan sedikit asam :-)

Tangan aku ni dah berbelang hitam akibat sunburn...adoiii...bila la nak ok nanti...tapi apa pun aku memang hepi sebab dapat bercuti dengan famili hehehe..walaupun tak jauh tapi ia cukup mengembirakan aku dan suami...insya Allah next time kita bercuti tempat lain pula :-)

No comments: