Wednesday, June 5, 2013

TABIAT SHOPPING YG SEMAKIN BAIK

barang2 keperluan untuk kesihatan

bahan2 ilmiah

toko2 wajib untuk aku singgah

Assalamualaikum...

Walaupun ada rumah baru, rumah lama di lupa jangan hehehehe....Bukan apa aku dah buka lagi satu tempat persinggahan untuk aku berceloteh, kali ni aku on kat WordPress pula. Saja jer menambah koleksi yg sedia ada. Lagi pun masa aku tak la terbuang dengan berangan jer kan, boleh juga aku buat karangan panjang2 kalau dulu 180 patah perkataan, tapi sekarang dah kasi up jadi 350 patah perkataan hehehehe...

Ok la hari ni aku nak berletiaq sikit pasai perangai aku dulu dan kini. Tapi beliatiaq yg baik ok!!! Kalau dulu aku suka sangat membeli benda yg bukan2. Kadang2 tu aku tak pakai pun, tapi bila aku tengok orang lain ada aku pun nak juga hehehe...memang buruk sungguh peragai aku tu hehehe....

Tapi sekarang ni setiap kali aku ke pasaraya aku akan cakap pada diri sendiri "BELI YG PERLU BUKAN YG NAK!!!" So memang benda tu aku akan berulang kali kata pada diri sendiri. So aku akan pilih kedai2 tertentu saja la. Aku tak der la merewang ke mana hala.

Tapi aku ni kalau pergi shopping dari rumah aku dah ingat nak beli apa...tapi bila sampai kat sana tiba2 otak ni bertukar bila tengok benda2 yg teringin hehehe kira ketegori nak la tu kan huhuhu....

Berlainan dengan suami aku, dia memang kaki shopping pun...setiap bulan kalau dia tak pi shopping nanti boleh kena kepala angin hahahaha...aku pula sekarang ni akan ingatkan dia "Sayang tak pi Reject Shop pun bulan ni.." atau "bulan ni tak pi pun FOS..." hehehehe...Dia memang kaki shopping baju. Aku pula dulu suka shopping kasut...tp masalahnya suami ku ni tak per la dia kalau lepas shopping tak nyempat2 nak pakai...kadang2 tu lepas jer beli terus masuk toilet tukar baju... ADUYAIIII lemah den di buat nya hehehehe...Aku pula kalau beli kasut baru kasut lama juga yg aku dok pakai...ADUYAIII ini lagi satu tabiat buruk hehehe...

So sekarang ni my hubby still setia dengan shopping baju2 nya aku pula dah beralih arah banyak shopping benda2 yg aku perlu...contohnya barang2 untuk kesihatan. Aku memang akan beli jika stok kat rumah dah habis. Tapi kalau ke Popular Bookstore aku masih tak dapat kawal pembelian ku. Dalam aku beli buku2 untuk anak2 murid ku tetap juga aku selit beli novel untuk ku, senaskhah pun jadi la hehehehe...bukan apa takut KEMPUNAN...

Apa pun aku dan suami memang GILERR SHOPPINGGG!!!!!

ADIOS!!

No comments: