Saturday, September 5, 2009

APAKAH INI CINTA?


CINTA....

aku suka sangat dengan perkataan CINTA...entah la apa yg ada kat perkataan tu aku pun tak tahu...tapi yg paling akau suka perkataan "CINTASATU" erm...kadang kala aku pelik juga apa itu cintasatu.....???

bagi definasi aku sendiri, cintasatu begutu universal...cinta umat kepada penciptaNya, cinta antara ibu dan anak nya yg tunggal...(aku la tu hehehe), cinta antara suami isteri...kira kesetiannya la...dan juga cinta antara sahabat dan sahabat nya yg paling rapat...

semua tu aku definasi kan dengan sendiri...aku bawa cintasatu itu kemana aku pergi....aku sangat suka dengan perkataan tu...sangat menyentuh perasaan ku bila ku menyebutnya...sangat menyejukkan hati bila aku merealisasikan nya....

namun setiap manusia mempunyai definasi yg berlainan tentang cinta...begitu juga aku...cinta ku sangat tinggi nilainya...malah ia perlu di jaga, dibelai,dimanja dan sentiasa perlu diadaptasi kan dalam kehidupan seharian kita...jika tidak ia mudah pudar dan semakin layu....

cinta yg sentiasa dibaja dengan kejujuran dan keikhlasan pasti akan mekar mengharum, cinta yg selalu disiram dengan ucapan2 sayang pasti akan sentiasa segar di pandang mata....

namun cinta juga memerlukan pengorbanan yg sangat tinggi..."jika takut di lambung ombak jangan berumah di tepi pantai"...begitu la cinta...jika kita takut untuk mengorbankan sesuatu atau takut untuk berkorban ... jauh kan diri dari cinta...

kini aku Hajah Siti Azlina binti Abdul Aziz berikrar sangat menyintai Tuhan nya yg Satu, Suami nya yg satu dan Ibu nya yg satu....itu la erti cinta sebenar bagi ku...renungkan lah....

1 comment:

Ruziawati Bukhari said...

cinta yang paling asyik...