Monday, July 30, 2012

SALING BANTU MEMBANTU

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum...

Hari ni dah 10 hari kita berpuasa dan 10 hari. Semoga amal ibadah kita terus ditingkatkan dan diterima oleh Allah SWT.

Tahun ini merupakan tahun ketiga aku dan suami berpuasa sebumbung berdua. Walaupun kami dah kawin 6 tahun tapi tu la banyak dugaan yg menjarakkan kami, so this year tahun ketiga kami berpuasa dan berbuka bersama2. Selama 3 tahun ni, aku sering dimanja oleh suami ku. Kebanyakkan menu untuk berbuka akan di masak oleh suami ku.

Kerja aku hanyalah masak nasi, yang lain semuanya suami ku yg akan buat. Memandangkan kami memelihara 10 ekor kucing (buat masa sekarang la..:)) So kerja2 mengemas dan mengemop rumah adalah dibawah tanggungjawab ku. So most all the time keja masak2 ni selalu nya suami ku yg akan buat. Lagi pun korang jgn salah anggap pula ye bukan aku ni QUEEN CONTROL tapi memang hobi suami ku MEMASAK.

Dulu masa arwah mama tinggal ngan kami selalu arwah tegur aku, katanya aku ni manja sangat...tp lama kelamaan arwah tahu juga yg menantu dia yg sorang ni memang betul2 suka masak. So tak der la arwah mama berleter ngan aku lagi hehehe...:)

Malam ni suami ku buat mee hailam untuk menu berbuka kami tadi...Alhamdulillah sedap sangat...TQ so much HONEY :)

Tapi kadangkala aku rasa tercabar la juga, maklumlah aku pun teringin juga nak tunjuk skill masak aku ni hehehe...Tapi lama kelamaan aku  mengalah, memang aku kena akui yg suami ku pandai masak :)

Kesimpulannya aku rasa sangat bersyukur kerana diberi seorang suami yg sangat perihatin dan mampu membantu aku yg baru nak belajar buat kerja2 rumah dengan sendiri...maklum la sebelum ni aku selalu dibantu oleh arwah mama...

Memang suami ku tak mampu berikan aku seoarang MAID tapi suami ku mampu menjalankan kewajipan dan tanggungjawabnya terhadap ku dengan penuh kasih sayang...LOVE U SO MUCH HONEY :)

No comments: