Saturday, July 28, 2012

KAD RAYA

kad raya kartun
Assalamulaikum...

Hari ni aku nak celoteh sikit tentang Kad Raya...Bukan apa dulu kad raya selalu digunakan untuk menghubungkan silaturahim antara umat manusia..tapi kini kecanggihan teknologi telah membuatkan amalan ini semakin pupus. Bukan la aku kata tak der lansung tapi dah jarang cara lama ini di gunapakai.

Anak2 muda zaman sekarang lebih memilih cara berSMS atau ber FB untuk menjalinkan silaturahim. Mereka kurang di dedahkan dengan cara konservatif ini, kata mereka la...Ini aa yg aku dengar dari anak2 murid di temat tusyen ku. Dia orang tak tahu yg cara lama ini sebenarnya lebih meninggalkan impak terhadap hati dan perasaan kita sebenarnya.

SMS atau private message dalam FB boleh di delete tapi kalau dengan kad raya sentimental valuenya tetap terpelihara. Aku bukan la seorang yg menolak era kemodenan tapi aku seorang yg optimis...yg baru aku terima yg lama pun aku still guna.

So thn lepas aku guna juga cara menghantar kad raya ini kepada kawan2 terdekat, may be this year aku buat sekali lagi..it just to remembered the sweet moment between each others :)

So apa pun era kemodenan tetap kita terima namun sesekali pandang lah ke belakang kerana dari sejarah kita mencipta kejayaan :)

Adios!!

No comments: