Tuesday, May 10, 2011

BUNGA A.K.A FLOWER

sejambak bunga
Assalamualaikum dan salam sayang...

Tajuk celoteh aku hari ni ialah bunga a.k.a flower...Kenapa bunga? Bunga begitu sinonim dengan wanita...memang ada sesetengah wanita yg tak suka dengan bunga malah ada yg alahan dengan bunga. Tapi boleh dikatakan 80% wanita memang suka kan bunga. Betul tak??? jawap dengan jujur hehehe....

Aku pun suka bunga juga...Bagi aku bunga itu satu lambang cinta...itu pendapat aku...kalau korang tak setuju tak per la...setiap manusia ada pendapat masing2 kan. Bagi aku bunga dan wanita memang tak dapat dipisahkan. Wanita dan bunga mempunyai satu tarikan yg sangat menarik.

Contohnya lagu bunga melur...menceritakan tentang kehidupan wanita kampung, yg kaya budi bahasa nya. Warna nya yg putih bersih melambang kan keperibadian seseorang wanita itu. Begitu juga dengan lagu bunga tanjung. Tempat nya yg tinggi menceritakan tentang maruah diri seseorang wanita. Pendek kata bunga dan wanita sangat sinonim :-).

Bunga juga sering dikaitkan dengan alam percintaan. Aku pun pernah dapat bunga juga masa bercinta hehehe...Tapi rasanya masa konvo la paling banyak dapat bunga hehehe...Aku bila diberi bunga dari seseorang yg aku cinta, erm...sanggup simpan bunga tu sampai kering, kira setia habis la hehehe...Korang pun sure pernah dapat bunga dari seseorang yg korang sayang kan...sure happy bila dapat bunga kan...:-)

Bunga ialah lambang kasih sayang dan juga keperihatinan kita kepada seseorang. Selain itu, ia juga menunjukkan penghargaan kita kepada seseorang itu.

So kawan2, kalau kita menghargai seseorang dalam hidup kita, tak salah kalau kita hadiahkan dia sejambak bunga atau sekuntum pun dah memadai. Hargai la si dia walaupun tanpa kata. Kerana dengan pemberian bunga si dia pasti tahu akan isi hati mu :-). Renungkan celoteh ku ini ...Wassalam...

4 comments:

♥e'in♥ said...

e'in xpenah dpt bunga pon dr my dear.. huhu..

ieda said...

terharu bila dpt bunga ..
akak seumur hidup akak x pernah dpt bunga dikk .. 1st time dpt tahun lepas masa ari jadi akak .. huuh sgt2 terharu .. sbb hubby akak bukanlah seorang yg sgt2 romantik :)

Siti Azlina Abdul Aziz said...

e'in insya Allah pasti sekali dalam hidup kita akan dapat merasai nya...kak ieda, memang sangat terharu bila ada org yg sanggup keluarkan duit semata2 untuk membeli bunga kat kita...yer la kan, bunga tu bukan tahan lama pun lama2 layu juga kan...tapi bagi diri kita yg menerima ni Ya Allah rasa gembira terharu semua nya ada hehehe...:-)

SayangSal said...

wow...munger....first time dapat munger...zaman-zaman stpm...pakwe hantar pakai post laju....sejambak besar lagi...jodoh takder kan....second time dpt munger masa konvo....sampai la nie tak dpt munger....he he he.....:(