Monday, May 9, 2011

MAKAN DAN MAKAN LAGI

cucur udang dan kuah kacang
Assalamualaikum,

Apa khabar wahai rakan2 blog ku sekalian hehehe...lama juga tak up date ni...bukan apa alasan nya tetap sama broadband ku buat perangai la pula...lembap bak kura2 huhuhu....:-(. Tapi hari ni entah mengapa mood broadband aku dah baik...so aku pun amik la kesempatan untuk up date apa yg patut hehehe....

Macam biasa la kan, aku dengan mr.hubby memang kaki makan pun...so tajuk new entry kali ni ialah makan dan makanan hehehe....sure korang terliur la hahahaha....

Menu pertama aku ialah cucur udang di cecah dengan kuah kacang. Kalau tak salah menu mi kami makan kat salah satu gerai kat "road walk seberang perai". Ini sebenarnya menu aku, menu mr.hubby adalah nasi ayam, tapi tak sempat la nak amik gambar nasi ayam tu sebab suami ku dah lapar sangat hehehe..sian dia...kami makan makanan ni pada 1 Mei yg lepas.

lamb chop homemade
Menu kedua pula lambchop hasil tangan suami ku. Aku pun tolong la juga, tolong makan hehehehe....mr.hubby memang teror kalau masak ala2 western ni...salah satu menu favouritenya ialah lambchop ni la...Apa macam ada nampak macam ala restoren tak hehehe...siap dengan presentation lagi tu...syabas sayang !! :-) nanti buat lagi tau i like :-).

roti bakar dan telur separuh masak
Ok, ini pula menu sarapan pagi kami pada 2 Mei 2011, sebelum kami berkelah kat Ulu Paip Kulim. Jangan tersilap yer menu ni bukan home made tapi kedai made hehehe...kami memang selalu juga la singgah breakfast kat salah satu gerai kat area bagan ajam ni. Bukan apa roti bakar ni memang sedap. Tak tidur malam kalau tak kena hehehe....apa macam nampak menyelerakan tak ??? :-)

kerabu apple
Ini pula kerabu apple, sedap tu...aku la yg buat hehehe...amik resepi dari kawan di FB...biasa la kan sharing is caring hehehe betul tak....Sebenarnya petang Selasa 3 Mei 2011, aku ingat nak buat cucur jagung, tapi di sebabkan teringin nak makan kerabu apple ni, cadangan untuk buat cucur jagung terpaksa di tangguh kan...so layan la kerabu apple ni hehehe...tapi korang, serius memang sedap ...:-)...cuba lah yer ....

daging kambing goreng kicap berlada
Ini pula aku masak sendiri, daging kambing goreng kicap berlada. Menu ni aku masak untuk makan malam kami pada hari Rabu lepas...Saja jer masak menu ni...lagi pun mr.hubby memang hantu kambing hehehe...dia kalau tak dapat makan daging kambing sure tak tidur malam...senang jer masak dia ni macam ayam masak kicap juga la, cuma perap tu lebih la sikit...maklum la kambing kan ada bau sikit hehehe...:-)

roti goreng telur
Ini la menu malas aku. Aku masak menu ni untuk sarapan pagi Khamis aku. Kalau dah malas ini la rupanya menu masakan aku hehehe...Sebenarnya arwah mama memang suka buat roti goreng telur ni. Memang sangat sedap. Kalau tak percaya cuba la buat...Ala masak macam kita goreng mee juga la...tapi tak der la letak cili boh apa semua...cuma masukkan telur dan roti, goreng jer la...aku letak bawang, ikan bilis sikit...tu yg nampak meriah hehehe....:-)

nasi goreng ketam
ketam berlauk yg akan di makan dengan nasi goreng
mee ketam
Ini pula menu kami pada hari Jumaat lepas. Tiba2 mr.hubby teringin nak makan ketam, nak minta isteri nya masak haram tak pandai huhuhu...so layan kat kedai jer la jawap nya...Tapi tu la kan, dah nama pun tak pandai so bila makan ketam ni terpaksa la mr.hubby aku yg kopekkan isi ketam tu untuk isteri tersayang hehehehe...manja kan :-)...Tapi korang memang menu kat sini sedap...Suami ku kata VIP pun banyak makan kat sini. Lokasi nya ialah di Warung Pak Su Kuala Juru...:-).

kailan ikan masin
tom yam campur
telur bungkus
ayam goreng kunyit
Ok final menu, menu ni kami baru jer makan semalam hari Ahad 8 Mei 2011 kat area Bagan Ajam. Kami memang selalu lepak makan kat sini...Menu bukan setakat sedap tapi murah. Sambil makan tu kami akan tengok matahari terbenam memang romantik hehehe i like :-). Lokasi nya di tepian pantai memang sangat menarik...memang best la...sambil makan sambil di tiup bayu laut...wah romantik nya :-).

So korang, ini saja menu aku pada minggu ni...insya Allah lepas ni aku akan kembali dengan entry2 yg lebih menarik untuk tatapan kita bersama ... Wassalam...

4 comments:

Kak Aini said...

wahh..byknya mkanan...kak aini lama x p warung paksu kat Juru tuh..ermm lama x mkn ketam...tp suka kerang bakaq kat situ..sedap!!..nak ajak abg gak nih...

Azueriena said...

wah2...mcm2 makanan...aii like it...ketam2 tu my peberet lahhh....lomantiknyaa biler abg kopekkan utk dier ehhh...

kurus said...

mengiurkan lah dik .. menu2 dia mcm ala2 kampung kan :)

Siti Azlina Abdul Aziz said...

kak aini: nanti jgn tak ajak cik abang ke sana...kali ni cuba mee ketam ok :-)

kak azue: nak buat macam mana kak, ct ni serba serbi tak tahu, mujur la dapat suami serba tahu pula hehehe...

kak ieda: a'a kak..menu ala kampung tapi marvelous :-)