Monday, May 16, 2011

PULUT DURIAN

durian yg dimakan bersama pulut dan santan
Assalamualaikum,

Akhirnya dapat juga aku meng update kan blog ku yg comel ni hehehe..comel ker??? tepuk tangan tanda setuju jika blog ku comel hahaha....

Bukan apa aku memang dah lama nak up date, tapi baru2 ni kan blog ada masalah DUNIA, maka cadangan ku untuk update blog terbantut la, habis ilham ku terbang di tiup angin, wah bahasa jiwang gitu :-)

OK hari ni aku nak citer pasal makanan yg dulu aku suka sangat, lepas aku tak lansung tak boleh bau dan sekarang aku tak boleh tengok, kalau tengok sure nak makan hehehe...Apakah itu??? itu la DURIAN.

Dulu masa aku kecik2 aku memang sukan bangat ngan durian ni. Aku ingat lagi arwah nenek aku sure akan gaulkan durian ni dengan nasi,letak santan sikit, lepas tu gula dan makan memang sedap...Kalau setiap kali musim durian sure aku akan minta punya la...

Kemudian terjadi la satu kisah, waktu tu aku masih di tingkatan 6, kami gi jalan2 ngan arwah mama dan dua orang lagi mak cik aku. Kami bercuti di Medan Indonesia. Nak dijadikan citer, kami satu rombongan telah berhenti di salah sebuah gerai yg menjual durian. Aku punya la makan sampai tak ingat dunia hehehe...kemudian setelah selesai...Kami satu rombongan akan bertolak ke Brastagi. Perjalanan ke sana  memang bersimpang siur jalannya...apa lagi aku pun jd pening hingga lah aku termuntah hehehe..apa lagi bau masam la kan...sejak hari tu lansung aku tak nak lagi makan durian....:-(

Bila aku kawin ngan suami aku ni, dia memang boleh di ketegorikan "Hantu Durian" la juga...tahun pertama kawin aku tak makan juga, bau pun tak boleh macam mana nak makan. Tahun kedua pun sama sampai la ke tahun tiga aku berkahwin...Masuk tahun keempat aku dah balik duduk serumah dengan suami. So suami ku ajar semula supaya aku boleh bau durian dan seterusnya makan...mula2 tu perit juga tekak nak makan, bukan apa masih dok terbayang muntah tu la JEBON betuiii la ....

Tapi lama kelamaan, tekak aku dah boleh terima. Dan sekarang ini la hasil nya...aku dah boleh makan DURIAN horayyyy!!!!!!....

So menu lunch kami hari ini ialah Pulut Durian...erm..apa macam korang teringin tak? Macam mana nampak sedap tak? Kalau sedap dan kalau teringin jom kita pi cari pulut durian yer...layannn....:-)

2 comments:

SayangSal said...

HA....BUAH TAJAM....NAK JUGAK....SEDAPNYER PULU DURIAN......
HANTU MEMANG AKU HANTU DURIAN...DUIT JERK TAK DAK NAK BELI SELALU..HA HA HA

Siti Azlina Abdul Aziz said...

alahai kau ni sal...OKB tu boleh pula cakap tak der duit hehehe...