Monday, June 10, 2013

HUBBY ADMIT AT KPJ

my love baru lepas muntah dah kena masuk air kat bahagian kecemasan

dah masuk ward lebih selesa

nasi dengan telur bekal untuk aku yg nak jaga hubby

lauk ni yg sempat aku masak untuk aku masa balik 3jam amik barang kat rumah

cepat sembuh wahai sayang ku

katil number 523

sarapan pagi...dah nampak ok dah

alhamdulillah his fine...syukur pada allah

Assalamulaikum...

Kita hanya merancang Allah jua yg menentukan. Planning ke Baling Kedah terpaksa di batalkan. Our family gathering terpaksa di tunda ke lain tarikh In Shaa Allah...

Ini kerana suami ku tercinta admit di KPJ pada pagi Sabtu yang lepas. Semuanya terjadi pada jam 5.15 pagi, waktu tu aku terjaga ingatkan hubby mamai dalam tidur...sebab my hubby memang selalu mamai jer dalam tidur...Tiba2 dia terus lari bangun meluru ke tandas lalu muntah...badan dia jadi berpeluh dingin, aku dah jadi panik. Aku takut apa2 yg buruk akan berlaku pada hubby...

Lepas muntah kali pertama nampak dia ok sikit...aku pun solat Subuh, lepas solat belum sempat aku berdoa sekali lagi dia lari ke bilik air untuk muntah kali kedua...kali ni nampak teruk sampai terduduk kat atas lantai toilet kami tu.

Aku pun tanya dia kenapa, dia kata pening sangat kepala dia tu. Aku pun gosok belakang badan dia, terasa peluh dingin makin banyak...badan jadi sejuk..Aduhai apakah musibah yg akan terjadi ni...Tiba2 dia bangun dari katil ajak aku ke hospital...

Allahuakbar!!! aku dah mula panik...aku ni kalau panik lain macam sikit mula la perut jadi memulas...aku dah ulang alik ke toilet...lepas tu aku just salin baju dan sempat bagi anak2 buluss makan pro diet...terus kunci pintu dan ke kereta.

Aku tanya dia hubby boleh ker bawa kereta sendiri, dia angguk, lepas tu muntah lagi kat parking kereta...Aduhai...hancur luluh hati ku...Aku ni penakut drive...tapi kalau terkejut emergency macam ni aku boleh jer tekan minyak tu...tapi hubby tetap tak bagi, dia nak juga bawa sendiri.

Alhamdulillah kami selamat sampai ke KPJ pada jam 7.00 pagi. Aku dah mula SMS adik ipar minta dia take over my class tuisyen. Dalam perjalanan ke sana aku tak henti2 berdoa moga kami selamat sampai, mata ku pula kejap pandang ke arah jalan raya kejap lagi ke arah hubby...Aduhai perit sungguh rasanya...

Sampai di kecemasan sekali lagi hubby muntah di lonkang pintu kecemasan. Lalu MA datang chek hubby...mereka suspek jantung pada mulanya. Tapi lepas buat ECG Alhamdulillah nothing serius jantung semua ok...chek BP pun ok, chek kencing manis pun ok...so dia orang tetap juga amik blood untuk blood test.

Tepat jam 7.45 pagi hubby dah di tolak masuk ke ward tingkat 5 number katil 523. Hubby di beri injection dan juga masuk air satu botol. Nampak hubby kembali tenang muntah pun dah stop. Jam 9.30 pagi doktor datang chek...dia tanya macam2 soalan pada hubby and he can answer very well...bila chek2 semula rupanya hubby ada masalah SINUS...bila air hidung tu tak keluar, ia boleh mengalir ke ke belakang telinga dan menyebabkan pening dan bergegar...So doktor advise tak boleh ada habuk kat rumah...Aduhai sekali lagi hati kami berdua tersentap...ini bermakna kami kena korbankan anak2 kucing kami tu...

Memang hubby tak boleh habuk lansung...Aduhai....perasaan aku dah bercampur aduk...Jam 12.00 hubby dah rasa ok terus dia ajak aku balik...Alahai sayang ku mana boleh balik sesuka hati, ini hospital bukan hotel sayang oiii...

Jam 2.00 doktor datang lagi...hubby minta nak balik...doktor tak bagi dan suruh duduk satu malam. Lagipun dia nak observed my hubby...so dia bagi la kami balik sekejap dalam 3 jam. So sampai jer rumah hubby berehat dalam bilik, aku pula sempat mop lantai, bagi anak2 buluss makan, masak nasi, masak bekal untuk aku yg nak jaga hubby...Aku sempat goreng telur letak kicap dengan buat ikan bilis goreng masak asam...Tapi makan tak habis pun...penat punya pasal and risau...tapi untuk tenaga aku telan la juga...

Malam tu sebelum tidur aku renung wajah hubby, aku mohon moga hubby cepat sembuh...aku tahu ajal maut itu semua di tangan Tuhan, tapi aku belum bersedia untuk hidup tanpa dia...aku ni dah la sorang2 kat dunia ni...hubby la tempat ku menumpang kasih...walaupun aku tahu Allah akan sentiasa melindungi aku...tapi perasaan sedih tu tetap ada...

Aku tak tunjuk rasa sedih tu...malam aku senyum, dia pun senyum tengok aku...kami rasa kasih sayang kami makin dekat dan bersatu...hati kami makin padu dan cinta kami makin UTUH!!! Alhamdulillah...

Esoknya seawal jam 4.30 pagi aku dah bangun...aku mandi dan siap kan diri untuk solat Subuh...aku tengok hubby nyenyak jer tidur...aku solat bersebelahan katil hubby. Jam 6.30 aku kejutkan hubby solat dan dia pun mandi solat lepas tu tidur semula...

Jam 2.30 petang hari Ahad suami ku dah boleh pulang. Kami tak terus balik ke rumah tapi kami singgah ke Ulu Paip, sebab famili hubby semua ada kat situ. Semua concern dengan kesihatan my hubby...Syukur Ya Allah di atas kurniaan kasih sayang ini...

Balik rumah kami terpaksa decide, buat satu keputusan yg amat payah dalam hidup kami bedua...kami terpaksa buang anak2 buluss kami ni...So semalam sewaktu tu hujan renyai hubby buang 3 ekor dari 9 yg ada kat rumah ni.

Bermula dengan Along, PoPo dan MiYo...mentik juga air mata ku...aku peluk cium dulu anak2 buluss ku sebelum di letak dalam bakul untuk di bawa buang.

miyo

along

popo

Subhanallah...memang perit memang pedih tapi demi kesihatan suami aku terpaksa redha kan jua...aku set dalam otak kata anak2 buluss aku ni perlukan kebebasan dalam hidup...Tapi memang lately ni Along dengan Moyo asyik nak keluar bila pintu di buka. Mungkin sudah tiba masanya kami buat perubahan dalam kehidupan kami...ramai kawan2 yg memberi kata2 semangat buat aku, agar aku tabah menghadapi semuanya...

Memang orang yg tak punyai rasa kasih seperti kami yg cintakan kucing dan haiwan akan merasa hal macam ni remeh...tapi bagi kami ini adalah satu dosa kerana membela kucing juga satu amanah...Mohon Allah ampunkan dosa kami...Subhanallah...

Hubby siap janji nak belikan satu akuarium yg penuh dengan ikan untuk aku...tapi ia sebenarnya untuk sedapkan hati masing2...

Wahai Tuhan ku lindungilah anak2 buluss ku ini, jauhkan mereka dari bahaya dan haiwan liar...sesungguhnya mereka adalah ahli keluarga ku yg paling aku kasih dan sayang...AMMIIN.....

No comments: