Thursday, September 5, 2013

DIET OH DIET

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum...

Hari ni aku nak bebel tentang diri sendiri la pula. Bukan apa tentang diet aku ni la. Ok so far diet aku berjalan dengan lancar. Turun naik tu biasa la kan. So buat masa sekarang ni diet aku dah 64 kg dan kadangkala 63 kg. Aku harap2 aku dapat turun kan lagi hingga mencecah ke 60kg. Itu my target buat masa sekarang. Kalau ianya berjaya ini bermakna fasa kedua aku dah pun terlaksana.

Fasa pertama aku dah lepas, dari berat aku 70kg dah mencecah ke 65kg. Alhamdulillah ianya terlaksana dengan begitu berkesan. Memang amik masa yang lama, tapi ianya sangat2 berbaloi.

So kali ni diet aku akan lebih ekstrem dari yg sebelumnya. Aku dah minta izin dari my hubby yang aku nak berpuasa dari Isnin sampai Khamis. Tapi my hubby kata cukup la Isnin dan Khamis jer. Tapi kalau boleh aku tetap juga nak buat Isnin sampai Khamis, bukan apa ia lebih mendisiplinkan diri aku ni. Tapi kadangkala tu aku ni ada masalah migrain so memang tak mampu nak buat kalau ianya datang menyerang.

So In Shaa Allah aku akan lebih berusaha untuk mencapai apa yg aku inginkan. Bukan apa kadang2 tu bingit juga telinga aku ni dok dengar org kata aku GEMOKSSS!!! sakit hati la jugak kan huhuhu...tapi start from now apa yg org kata tu aku amik sebagai challeng untuk aku berusaha menguruskan badan aku ni hehehehe In Sha Allah.

Kalau ikutkan target aku yg sebenarnya 55kg. In Shaa Allah tetap akan diusahakan dan aku pastikan ianya akan berjaya. Tujuan utama aku menurunkan berat badan aku ni adalah untuk kesihatan dan kedua untuk mendapatkan zuriat...itu atas nasihat doktor la :)

In Shaa Allah wish me luck ok kawan2...

Wassalam.....:)

No comments: