Tuesday, October 16, 2012

PRE HONEYMOON

me and my love

berada di puncak cameron





moga cinta kita kekal abadi selamanya...saya sayang suami saya hehehe...
Assalamulaikum...

Lama sungguh tak mengupdate blog kesayangan aku ni...maklum la bzz sangat2...Tapi seriusly aku memang tersangat bzz lately ni...Bukan bzz yg dibuat2 tapi memang real2 punya bzzz...

So hari ni nak citer la sikit tentang percutian kami baru2 ini...hehehe...konon2 percutian ala2 HONEYMOON gitu ahaksss...

Hari Selasa 9hb yang lepas, Cik Abang aku kata macam ni.."Sayang, hari Sabtu ni ada tusyen tak??" Aku pun menjawap la "Iyer ada...awat???" loghat Penang la kan hehehe..tak kan nak cakap loghat KL pula kan :), Lepas tu Cik Abang kata lagi.."Amik cuti boleh tak??" aku pula jawap..."Laaaa...pasai pa pula?? nak pi mana??" dengan muka yg agak kehairanan huhuhu...

Cik Abang kata lagi, "Kalau abang cakap ni, sayang jgn dok buat perangai pula ok" hehehe....aku ni biasa la RATU MERAJUK hahahaha...kadang2 datang nya mood puting beliung aku tu satu sen pun tak guna...(mengata kat diri sendiri tak pa hahahaha....)

So aku pun diam la kan, lalu Cik Abang sambung ayatnya..."Hari Sabtu ni kita pi Cameron, Abang dah booking bilik, cantik siapa ada balkoni lagi..." Aku pun apa lagi tersengih sampai ke telinga la jawapnya...
So macam biasa la aksi spontan hehehe....sensored tak boleh bagi tau hahahahaha...

So tiba la hari yang dinantikan....kami pun bertolak dari rumah lebih kurang dalam pukul 7.25 minit pagi. Aku punya la excited siap bangun awal lagi tu...pukul 6.00n pagi aku dah bangun uruskan anak2 bulusss aku tu...siapkan makan minum depa sebelum tinggalkan rumah.

So, kami sampai ke Cameron dalam pukul 12.30 tengah hari, lunch kejap kat kedai makan, lepas tu dalam pukul 1.30 kami sampai ke hotel tempat penginapan kami iaitu di Century Pines yang terletak di betul2 tengah pekan Tanah Rata.

pokok tumbang
Ada satu kejadian yang tak di sangka2 telah berlaku sewaktu kami nak chek in hotel, ada pokok tumbang di kawasan parkir kami dan yang lebih mengejutkan pokok itu tumbang hampir dengan kereta kesayangan kami...

PGF kami dilindungi Allah...syukur pada Allah
Masa Cik Abang aku nak daftar chek in tiba2 bunyi dentuman yang sangat2 kuat...masa tu kami baru masuk ke dalam hotel tak sampai pun 5 minit. Ya Allah...Allah telah melindungi kami...Syukur pada Mu wahai Tuhan...kalau tak tak tahu la apa yang akan terjadi pada kami berdua dan juga kereta kami...Syukur kami masih selamat dan masih mampu bernafas di atas muka bumi ini.

Namun begitu percutian kami tetap di teruskan. Kami berdua menghabiskan masa dengan indah sekali di Cameron. Alhamdulillah cinta kami semakin erat dan kasih sayang kami semakin melimpah...harap2 jangan ada yg melimpah ruah pula yer...

So insya Allah kalau ada kesempatan nanti, kami nak ke sana lagi. Apa pun aku nak ucapkan thousand TQ untuk suami ku tercinta kerana sudi membawa ur MEM BESAR gi jalan2...hehehe..memang besar pun ahakss...

Sampai ketemu lagi...Wassalam....ADIOS!!

No comments: