Sunday, October 28, 2012

MY BRO ENGAGEMENT

tahniah zulfadli dan pasangannya muna saadah semoga kekal hingga ke jinjang pelamin
ini pula pengantin lama hehehe...jangan mare :)
Assalamualaikum ...

Masih dalam mood beraya haji, tapi yg bestnya famili kami akan menerima kehadiran orang baru tak lama lagi. My bro Zulfadli akan mengakhiri zaman bujang dengan pilihan hatinya Muna Saadah tak lama jer lagi. Semalam kami semua berkonvoi dari Penang ke Kangar Perlis untuk meminang buah hatinya tu..Syukur Alhamdulillah semuanya berjalan seperti yang dirancang tanpa ada sebarang cacat cela...TQ Allah...:)

Ini merupakan kali kedua famili kami akan berkenduri lagi setelah hampir 7 thn berdiam diri hehehe...kali pertama aku la yg membuka pintu kenduri kendara ni..aku merupakan cucu pertama yg naik pelamin hehehe...tapi sampai sekarang kami masih dalam mood pengantin baru maklum la masih berdua...harap2 tahun depan boleh la bertiga pula ammiin....:)


hantaran dari pihak kami tema purple lagi tu uolss :)

ini la bakal adik ipar ku cantik kan

Kami berkonvoi dari Penang jam 10 pagi. Aku ni datang dari Butterworth untuk ami 2 orang lagi mak cik kami untuk turut serta dalam acara konvoi ni. Lepas tu kami berhenti kejap kat R&R Gurun untuk tunggu pula famili Pak Teh kami ... so misi pun bermula...Tepat jam 12.30 tengah hari kami pun sampai ke destinasi. Alhamdulillah kehadiran kami di sambut mesra dari bakal famili baru kami. Memang shiok hehehe...

Hantaran kami bertema purple, hantaran pihak perempuan pula pink putih memang lawa tu...kebetulan kami berdua pakai baju pink purple so kami ni kira ikut tema la kan hahahaha...actually tema pengantin adalah kelabu pink. So Bapak (Pak Long aku), Aunty dan adik beradik Zul yang lain semua ikut tema kelabu la. Tapi kami tak ikut pun, manakala mak cik dgn mak su aku pakai coklat hahaha...suka hati la carca marba and citra warna gitu hahahaha....

menu ala kampung yummy sedap gilersss :)
my feveret kerabu mangga...:)
Aku ni dan makanan sukar nak di pisahkan hehehe...tengok badan la beb :). So menu ala kampung memang memenuhi citarasa kami yg memang sedang kelaparan ni...actually kami berdua la yg tengah lapar hehehe...maklum la sarapan dengan kopi ginseng jer hahaha...konon jaga kesihatan la :)

Menu yg paling aku suka tak lain tak bukan kerabu mangga la. Tiga kali tuan rumah datang tambah kat piring kami...buruk lantak sungguh la aku ni hahaha...tapi nak buat macam mana kan dah memang suka...so makan jer la...Kari ikan pun sodap...pendek kata memang menus semu MARVELOUS la :)

bakal pengantin tak lama jer lagi ni...
Dalam kegembiraan tu ada juga terselit rasa kesedihannya...kalau lah arwah mama aku ada lagi tentu arwah akan hepi sebab arwah akan dapat menantu perempuan pula. Zulfadli ni adalah adik sepupu yang arwah mama aku mengasuh, dari kecik sampai la dia sekolah arwah mama yg jaga. dia memang macam adik aku dah..aku pun sayang sangat kat dia. Selain tu kakak ulfadli juga arwah mama aku jaga juga iaitu Hafizah dan lagi sorang Fazirah anak ketiga Pak Teh aku. So aku ni ada 3 orang adik yang paling aku sayang.

Arwah mama aku ni amik Zulfadli dari baru lepas lahir lagi...habis2 jer pantang terus mama pelihara. Sebab masa tu ada something yg terjadi dalam famili kami...Syukur Alhamdulillah perkara tu tak berlaku...cukup la ia menjadi rahsia dalam hidup ku.

Namun aku sebagai kakak sepupu walaupun atas nama sepupu jer la...tpi dari sudut hati aku ni, Zulfadli adalah adik aku sampai bila2. Harap2 Muna Saadah dapat tolong jagakan adik aku yg hensem ini sampai ke hujung nyawa ammiin...

tahniah untuk famili bapak dan aunty
So aku doakan semoga ikatan pertunangan ini berakhir dengan baik dan indah...Semoga cinta yg dibina dari atas nama keihklasan ini akan memberi mawaadah dan warahmah dalam hidup adik lelaki ku dan pasangannya...Kak Ct dan Abang Im doakan kebahagian kalian berdua hingga ke Al-Jannah ammiinn...

No comments: