Saturday, October 6, 2012

MY OLD COLLECTIONS

novel enid blyton dan alfred hitchcock
Assalamualaikum...

Macam dah lama jer aku tak berceloteh kat sini, rindu la pula hehehe..kalau ikut arikh memang lama pun blog aku ni tak berupdate hehehe...

Hari ni aku nak citer tentang novel yang aku minat masa zaman aku kecik2 dulu...kira zaman sekolah la kan hahaha...kalau kecik tak tahu baca lagi la pula :)

Setiap kali datangnya hari lahir ku pasti arwah mama akan bawa aku ke kedai buku beli buku cerita yg aku minat...tak pun arwah akan beli secara pos...dulu mana ada jual secara online kat internet kan...internet pun tak wujud lagi UOLSS hahahaha....

So seperti biasa sehari sebelum my birthday sure parcel tu akan sampai...yg bestnya siap ada wishing card tu...best la pula hahaha...itu merupakan one of my favorite moments to remembered... sweet sangat2...harapan aku kelak...kalau aku di kurniakan anak aku pun nak buat macam tu juga denkat my kids hehehe...so sweet kan ;)..berangan jer kan aku ni..

Cerita Enid Blyton meang best..terutama citer tentang 5 penyiasat muda dan juga seekor anjing..memang mencabar...begitu juga dengan Alfred Hitchcock...citer yg penuh misteri tentang kisah di sebalik bunyi jam di sebuah rumah agam...:)

So nampak nya aku dah teringin nak baca semula...kena la aku balik my hometown nak kena cari semula buku2 novel aku ni...

So aku harap generasi sekarang tetap di terapkan dengan tabiat suka membaca...dalam kecanggihan teknologi jangan la kita leka hingga kita lupa akan naskhah2 yg berharga...

So, ADIOS!! Wassalam...


No comments: