Sunday, September 25, 2011

OPEN TUSYEN

Assalamualaikum wahai teman2 blog sekalian...

Cuba tengok tajuk kat atas tu...Open Tusyen hehehe...orang lain buat Open House tapi aku buat Open Tusyen. Nak buat macam mana nak buat kat rumah tak mampu buat kat tempat tusyen jer la :-)

Aku dengan adik ipar ku buat ipen tusyen ni untuk meraikan anak2 murid ku yg berpuasa cukup sebulan...tapi ada juga yang tak cukup pun :-)Tapi tak per la janji dia orang ni hepi. So menu yg aku dan adik ipar ku sediakan adalah seperti bihun singapore,nasi impit dan kuah kacang,puding laici dan sedikit kuih raya. Aku juga ada meminta ibu bapa menyediakan jajan atau kuih raya untuk meraikan majlis tersebut.

Semua menu tu kami masak sendiri tau :-) see the leg la kan hahahaha...Ya Allah takabur la pula...Malam sebelum majlis adik ipar ku datang. Menu dari adik ipar ku tak lain tak bukan puding laici...tak sempat nak rasa sebab dah habis...tapi aku tahu sure sedap :-)

Malam tu juga kami rebuskan nasi impit. Kuah kacang pula hasil air tangan suami tercinta...Alahai memang sedap. Yang sweet sangat2 tu esok pagi my lover dah nak berangkat ker Langkawi attend kursus, hari Selasa baru balik Butterworth semula...Sweetkan Hubby Chubby tolong masakkan untuk aku, sebabnya aku buat silap masa tumis bawang...aku letak air banyak sangat. So Hubby yg betulkan semua...TQ sayang for helping me...Ayang sayang kat Sayang muahh.....:-*

Menu utama tak lain tak bukan Bihun Singapore, itu aku yg masak ... Kecut juga perut ni dua bungkus bihun tu beb...Alahai minta2 la menjadi ...:-)

So pada pagi 24.09.2011 bersamaan hari Sabtu dan juga bersamaan 26 Syawal aku bangun jam 5.00 pagi untuk goreng bihun singapore ku...Dua kali gorengan tu...baru siap...:-)

Aku ada jemput Pengetua Sekolah Agama yg kami tumpang buat tusyen tu,kemudian kawan2 lama aku yg pernah mengajar sama2 tahun lepas. So meriah la juga majlis kami tu. Yang bestnya bila dah jumpa kawan2 terlupa amik gambar huhuhuhu...alahai dah habis majlis baru nampak kamera dok terselit celah beg sabar je la aku ni :-)

Ada lagi satu cerita yg kelakar jadi semalam. Memandangkan suami ku tak ada, dan aku pula penakut drive car, so semua barang2 makanan tu kami bawa naik motor...ala2 merempit gitu. Dan yang syoknya aku tak pakai topi kelader ....so kami lalu ikut jalan kampung jer la...Bukan apa adik ipar ku terlupa nak bawa extra topi...suami ku asyik dok pesan jaga "diri yer sayang" hehehe...insya Allah bila niat kita tu baik semuanya sampai dengan selamat Alhamdulillah... 

So korang jom la layan gambar2 menu kami ni yer...

nasi impit kuah kacang
bihun singapore ku
malas nak bancuh air guna air kotak jer la
jom makan
karipap kecik
posing time
posing dulu
tengok kalau dah makan tak pandang kiri kanan dah

cili padi potong + kicap manis + perahan air limau nipis
puding laici
nasi impit yg telah siap dipotong
kuah kacang
jajan dari anak2 murid ku
kuih raya anak murid ku juga yg bawa
koleksi kuih raya dari rumah ku
kek badan kalau tak salah
maruku


 biskut raya lagi


ain in action

4 comments:

Mrs.MH said...

bestnya jadi cekgu :)

binafajar said...

huah....bestnya,,,,,,caya la my frens,,,seronoknya.....mood raya masih dihati yer...he he he...syoknya nak murid dpt cikgu cam kamu.....tahniah-tahniah.....;)

Siti Azlina Abdul Aziz said...

Mas ct ni cikgu celup jer hehehehe....mana ada diploma pendidikan huhuhu....:-(mengajar pun atas pengalaman, tapi syukur sangat ada juga anak2 didikan ct yg berjaya alhamdulillah dan yg terharunya masih dok contact ct sampai sekarang best betul la :-)

Siti Azlina Abdul Aziz said...

TQ atas pujian tu binafajar :-) ct ni tiap2 minggu kalau gi kelas sure ada ole2 kat dia orang...sekurang2nya sticker...tapi untuk murid primary jer la...murid secondry ct guna tarikan ke arah lain...jadikan mereka sebagai kawan...so apa saja masalah dia orang boleh share ngan ct...memang sweet :-)