Wednesday, September 7, 2011

MENU DEMAM SEMALAM

Akibat demam selesema ku yg tak habis2 lagi...so aku amik keputusan untuk ke klinik jer. Aku tahu dah, aku ni kalau demam mesti wajib dating dengan doktor...hulur RM sure esok tu aku ok...Jadi dalam pukul 9.30 pagi aku pun berjalan kaki ke klinik. Tak jauh pun dari rumah tak payah nak susahkan suami. Sampai kat sana Masya Allah manusia punya la ramai. Semuanya demam2 belaka. nak ketawa pun ada juga...dalam hati aku kata untung la jadi doktor musim2 lepas raya ni masyukkkk tu hehehehe.....

Aku duduk kat dalam klinik tu diam2. Pandai pula hidung aku ni dalam klinik tak nak pula bersin. Kalau kat rumah alahai dah macam dondang sayang bunyinya achumm...achummm....:-). Maklum la hidung sekolah hahahaha....Tapi yg bestnya dalam klinik tu macam2 irama ada, ada yg seksofon, ada yg trumpet pendek kata macam2 bunyi la.

So tiba la giliran aku masuk ke bilik doktor. Dia kata aku tak demam tapi aku mingkin alahan. Rasanya alahan habuk hehehe...konon kuat bekerja mengemas rumah masa nak raya la konon hahahaha...sedangkan yg mengemas teruk Mr.Hubby ku yg tercinta. So aku di beri ubat selesema, ubat sakit kepala, ubat demam, antibiotik, ubat alahan dan juga ubat sakit keronkong. Amik kau banyak tu....Kena la charge RM 30. Tak per la janji aku sihat.

menu sarapan pagi + ubat
So sampai jer rumah aku terus bersarapan...sarapan aku pukul 12.00 tengah hari. Ada selera ker tak der selera ker tetap juga kena makan sebab aku nak melantak ubat yg banyak ni...semua di tulis after meal...kena makan la juga huhuhuhu....alahai aku makan dalam keadaan yg terpaksa...syukur habis la juga.

menu tengah hari ku
Lepas jer makan ubat pukul 12.10 aku tidur la kejap dalam setengah jam...Sedangkan menurut doktor tu kalau makan ubat selesema ni sure ngantuk...tapi aku ermmmm...tak der maknanya nak tidur lama2. So lepas bangun perut dah buat keroncong lagu bahtera merdeka...so gi la masak kat dapur sat mushroom soup, roti chese, pisang dengan air satu tumbler. Tapi sayang makan tak habis pun huhuhuhu....aku makan tengah hari dalam pukul 4.15 petang.

koe teow theng
Tapi semalam aku terlebih rajin, so aku masak la kue teow theng menu kegemaran arwah mama. Kalau dulu aku tak pernah tahu pun macam mana kue teow theng ni dimasak. Sebab dulu aku tahu makan jer. Tapi sekarang aku buat jer ala resepi aku sendiri...janji kenyang...Yg bestnya mula2 suami ku rasa sikit jer...Mungkin tekak dah rasa sedap terus habiskan satu periuk sup nya hehehehe...tahu pun sedap. Walaupun hakikatnya aku tak rasa pun apa yg aku masak...Maksud aku, aku makan jer tapi deria rasa aku hilang seketika...maklum la selesema kan ...

tambah vitamin c
Bila dah makan ubat doktor ni faham2 la sure mulut pahit kan...so apa tunggu lagi cari oren la makan sebijik ok la sikit...lagipun boleh tambah vitamin c yg dah kurang dari badan aku ni kan...:-)

No comments: