Saturday, September 24, 2011

CITER - CITER MAKAN

menu ku chicken chop with majerin rice
chicken chop ala robina
Assalamualaikum...

Ini citer semalam, hari Jumaat 23.09.2011. Lepas balik dari tusyen kami singgad kejap kat Econsave gi beli barang untuk di masak esok...Esok (Sabtu 24.09.2011) aku nak buat Open Tusyen hehehehe..untuk anak2 murid ku. So banyak juga la benda yg aku borong...maklum la nak masak sendiri la katakan...kena la ada semua bahan2nya...:-)

So masa nak balik tu macam biasa singgah makan dulu. Aku pun cakap dengan gaya manja gitu kat Hubby Chubby..."dah lama kita tak makan chicken chop...hari ni ayang raya...teringin la sayang" hehehe...ayat pancing gitu...So biasa la kan Hubby pun terasa lembut hati...cair kau hahahaha...apa lagi dilayan la kehendak isteri tercinta ni...Alhamdulillah...

So aku pun pilih menu chicken chop with majerin rice and my Hubby tentu la setia dengan lamb chopnya...Lepas order tiba2 phone aku berbunyi, rupanya adik ipar ku dah sampai kat rumah aku...Sedangkan tuan rumah dok berongeng Kak Limah kat Cafe lagi huhuhuhu...So apa lagi Hubby jawap supaya adik ipar ku join the party dulu la hehehehe...

So bila adik ipar ku sampai dia pun oder la chicken chop biasa...korang tahu apa jadi...menu adik ipar ku sampai dulu...Kita orang yg order awal ni haram tak muncul2 huhuhuhu...tragis betul....dah la aku ni kempunan tahap gaban...boleh pula buat lembap tahap cipan huhuhuhu...hangat juga hati ni...

Dah dekat setengah jam pun masih tak muncul2...So aku pun siap cubit Hubby suruh tanya kat waiter tu..."adik menu kami dah buat ker belum???" Dengan tergesa2 waiter tu pergi chek....rupanya menu tu dah siap cuma tak der waitress yg gi amik ...Alahai...sabar jer la Che Jah oiiii....

Mujur la aku ni penyabar juga orang nya hehehe iyer ker????? So moral of the story, kalau makanan kita lambat sampai jgn la malu2 bertanya...bukan apa untuk perigatkan waiter dan waitress yg suka lupa itew :-)

No comments: