Tuesday, January 21, 2014

MY 36th BIRTHDAY

my 36 birthday cake tq hubby
Assalamualaikum...

Today is my 36th birthday...tua dah Mak Jemah hehehe...Semoga Allah berikan kesihatan yg baik untuk aku teruskan sisa2 kehidupan dengan suami tercinta.

Pejam celik pejam celik tup tup usia aku dah pun beranjak ke 36 tahun. Ini tahun ke tiga aku sambut tanpa arwah bonda di sisi. Subhanallah...kalau ikutkan rasa hati mahu aku jerit RINDU pada mama. Tapi apa kan daya aku masih waras dan masih ada iman...maka ku hadiahkan Al-Fatihah buat arwah mama dan arwah abah kerana melahirkan aku ke dunia ini. Tanpa mereka tiada lah aku di dunia ini.

Bila bercakap soal impian, tiada apa yg aku impikan sebenarnya melainkan inpian aku untuk bergelar UMI. Aku teringin sangat nak menimang cahayamata ku sendiri. Aku teringin sangat nak manjakan anak ku sendiri, aku teringin sangat nak jaga anak ku sendiri.

Sebelum ni aku banyak menumpang kasih anak2 sedara, yer memang tak kisah pun, tp di sudut hati aku yg paling dalam aku ingin sangat bergelar UMI untuk zuriat ku sendiri...semoga tahun 2014 Allah perkenankan permintaan dan doa ku AMMIIN....

Selain tu cita2 aku hanya ingin menjadi muslimat yg sejati, yg menjaga aurat dan solat serta menjadi isteri yg sentiasa disayangi suami. Telinga aku ni terngiang-ngiang kata2 suami ku,kalau la aku mengandung katanya dia akan sayang aku lebih dari yg sekarang...tapi sekarang pun dia sayang juga hehehe....

By the way aku nak juga share berita gembira, my cousin Pali and wife dia Muna baru jer timang cahayamata pertama mereka tengah hari tadi. Alhamdulillah nampaknya baby Gurgirl la hehehehe....yg paling best baby tu share birth date dengan I YES!!! my junior la tu hehehehe....Nanti kita potong kek sama2 dengan Aunty Ct ok...:)

Allah dah kabulkan doa ku sebenarnya, masa mula2 Muna disahkan pregnant aku ada berborak dengan Muna dalam FB, aku tanya bila agaknya tarikh deliver...katanya pertengahan bulan Januari, terus aku cakap "Mesti sama dengan birth date kak Ct" hehehe...tak sangka pula Allah kabulkan Alhamdulillah...ini lah kebetulan yg sangat2 mengujakan aku...Syukur sangat2 Ya Allah...

One more things, actually aku rasa blessed sangat2 dari semalam...Allah masih memberi peluang dan ruang untuk aku menikmati erti hidup sebagai seorang wanita...setahun lebih aku merasa kehilangan dan semalam Alhamdulillah aku nikmatinya kembali...ini hadiah dari Allah yg sangat2 berharga buat ku, semoga ianya akan terus kekal seperti sediakala Ammiin...

So akhir kalam...aku hanya ingin berbicara dari hati...

"Mama, hari ni birthday Ct yang ke 36 tahun...Terima kasih mama kerana melahirkan Ct ke dunia ini, mama banyak mengajar Ct erti sebuah kehidupan yg sebenarnya,kehilangan mama banyak mengajar Ct erti sebuah pengorbanan dan kesabaran, walaupun Ct sebatang kara tapi Ct tak pernah sunyi kerana Ct masih di kelilingi dengan org2 yg kasih dan sayang kan Ct,walaupun kadangkala ada yg cuba menikam Ct tapi Allah sentiasa melindungi Ct...Mama, doa Ct tak pernah putus untuk mama walau sesaat pun...pejam mata pun bibir Ct tetap menyebut nama mama...kerana mama adalah wanita tercantik dalam hidup Ct....I LOVE U Mama.....SELAMAT HARI LAHIR HJH.SITI AZLINA BINTI ABDUL AZIZ

Wassalam....

No comments: