Sunday, August 7, 2011

TAUBAT

zikir taubat
Assalamulaikum...

Di bulan yang mulia ini elok kita mengambil kesempatan untuk bertaubat dari semua kesalahan kita...Jangan la kita sesekali mengulangi semua kesalahan yg lampau. Sebagai manusia biasa kita tak kan lari dari membuat kesilapan.

Peringatan ini sebenarnya untuk diri ku sendiri. Aku sering terlupa dan lalai dalam kehidupan seharian. Kadangkala banyak perkara yg aku amik mudah, hingga kan aku tak sedar ada kalanya aku telah pun membuat dosa. Ya Allah Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Maha Pengampun...bukalah pintu taubat buat ku...aku sangat lemah Ya Allah...bimbing la aku...

Jadi sebagai insan yg lemah marilah kita mengamalkan zikir taubat ini, mudah-mudahan taubat kita semua akan di terima...dan yg paling penting semoga pintu taubat masih terbuka luas untuk kita...Insya Allah. Sekali lagi aku ingatkan peringatan ini untuk diri ku sendiri...kerana aku adalah manusia yg sangat lemah dalam melayari kehidupan di dunia yg penuh pancaroba ini...amin ....

No comments: