Monday, May 20, 2013

CUTI-CUTI DI PERLIS

selesanya bilik

ruang santai

aku bergambar di sekitar kawasan penginapan
 Assalamualaikum...

Alhamdulillah dapat juga kita bersua hari ni, wah dah macam jumpa kata dalam TV pula hehehehe...Actually aku baru jer balik dari bercuti dengan Encik Suami di Perlis Indera Kayangan.

Pada mulanya my hubby nak ajak pi Thailand...alahai tak nak la aku, dengan keadaan sana yg masih kucar kacir, bom sana bom sini hish...tak nak la...lebih baik bercuti dalam Malaysia jer kan...:) Bukan aku takut mati, tapi kalau boleh elak dari bahaya itu kan lebih baik.

So pagi Sabtu tu, aku tak ke tuisyen, sebab cik abang nak bawa cik adik jalan2 kan hehehehe....Jam 9 pagi kami bertolak dari rumah, itu pun setelah selesai tanggungjawab ku pada anak2 buluss ku. Aku siapkan makan dia orang sampai esok harinya iaitu hari Ahad.

Ok kami pun sampai ke Perlis Indera Kayangan...suhu memang panas...kalau tak salah 33C la juga....Kami terus ke Padang Besar. Shopping apa yang patut sebelum chek in ker Resort yg suami ku tempah semalam. Aduhai aku punya la membeli sampai tak ingat nak balik...bukan apa kain baju murah2 la...seluar dengan baju tak sampai RM50 siapa tak nak kan...lagipun aku memang dah kehabisan baju yg baru...dah lama benar aku tak menyopping hehehehe...

So jam 12.30 tengah hari perut terasa lapar la pula...apa lagi kami pun makan la dulu, isi minyak kata orang kan hehehehe...Menu simple jer tom yam campur, telur dadar dan sayur kailan. and menu tambahan pula pulut ayam feveret mu hubby la tu...aku amik secubit jer isi ayam hehehehe....

Jom layan gambar2 nya....

pulut ayam

telur dadar

tom yam campur

sayur kailan

So jam 1.30 kami chek in kat Tasoh Lake Resort & Retreat. First time kami sampai ni. Memang mudah satu borang pun cik abang aku tak payah isi. Masuk jer kat reception, hubby cakap kata call buat tempahan semalam, terus pelayan tu bagi kunci dan hubby pun buat bayaran...oh sungguh mudah dan cepat.

Chalet kami bernombor 016. Not bad selesa dan sangat best, lokasi boleh dikatakan strategik depan tasek, permandangan yg mendamaikan dan sangat2 berbaloi. Kami pula yg rasa harga macam murah sangat. Tapi apa pun memang tempat ni sangat2 mendamaikan...si ap promote lagi tu hehehehe...

So esok nya kami chek out jam 10.30 pagi, masa nak balik tu kami singgah kejap ke Pasar Tani Mega...kat situ kami beli sarapan maklum lah belum sarapan pagi hehehehe...

Sedap juga bubur berlauk dengan udang sanggul serta popiah seafood tu...so cukup la aku celoteh setakat ni, nanti2 kita ngomel lago ok!!...
ADIOS!!!

udang sanggul dengan popiah seafood

bubur berlauk

1 comment:

Unknown said...

pulut durian makan x?