Thursday, May 2, 2013

HAPPILY EVER AFTER

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum...

Alhamdulillah...hari ni dapat juga aku up dat blog aku yg comel ni hehehehe...comel la sangat :P

Ok kalau tengok pada tajuk tu macam romantik sangat kan...!! Memang pada entri yg lepas aku ada cakap soal poligami, sesuatu yg memang dihalalkan dalam Islam. Bagi ku simple, jika itu telah ditakdirkan untuk aku, siapa lah aku untuk menidakkannya...Segala yang baik datang dari Yang Maha Kuasa jua...

Namun wanita mana yg sudi kekasih hatinya dikongsi kan??? Begitu juga lah dengan aku. Selagai mampu selagi terdaya aku tetap akan menyintai suami ku sehingga ke hujung nyawa ku. Begitu juga dengan suami ku akan terus menyintai ku dan menerima ku seadanya hingga ke hujung nyawanya.

Aku selalu mengusik suami dengan berkata "Sayang, kalau U ada another girl yg U suka cakap la...boleh Ayang pi meminang..." hehehehe masa tu wajah dia macam singa...marah gilerrr...!! nanti mula la dia akan cakap sengau hahahaha...ala2 merajuk marah la kan hehehehe... Dia pun akan kata "Hish...mula la tu dok merepek...kita sayang kat dia, dia dok merapu...dah la tu Yang!!..." sambil merayu supaya aku STOP dari usik dia hahahaha...kelakar sungguh cik Abe aku ni hehehehe....

So far sepanjang kami melayar bahtera hidup berumahtangga memang macam2 dugaan yg kami tempuhi, tapi Syukur sangat2 MY LOVE tak pernah memberontak malah dia lah yg paling penyabar berbanding aku...Aku ni tak sabar orgnya...hehehehe...

Dari detik perkenalan kemudian bercinta dan seterusnya bertunang memang kami sentiasa di uji dengan pelbagai masalah. Sehingga la masalah yg terbesar tercetus di hari Akad Nikah kami...Tapi semuanya kami lalui dengan penuh rasa rendah diri dan tawaduk...Setiap masalah yg berlaku merupakan kekuatan buat cinta kami.

Alhamdulillah aku telah diamanahkan seorang suami yg baik budinya dan penyabar orangnya. Syukur pada Mu Ya Allah...Sungguh besar nikmat yang Engkau berikan pada ku hamba Mu yang terlalu banyak kelemahannya....

Kini sebagai isteri yg sentiasa di bawah naugan suaminya, aku akan terus berbakti hingga ke hujung nyawa ku buat suami yg aku cintai...In Shaa Allah...

Tapi apa yg pasti setelah 7 tahun melayar bahtera kami tak pernah lupa send SMS to each others...tepat jam 10.00 pagi for sure aku akan dapat SMS dari suami just to tell me how he loves me so much..and I pula send back what was I feel to him :) Alhamdulillah dari zaman duduk PJJ lagi memang SMS pengerat cinta kami.

Tapi yg kelakarnya kadang2 tu dalam rumah pun nak berSMS juga hahahaha...sabar jer kan...kira kes nak habis kan kredit la ni hehehehe....

Kalau Hubby outstation pula SMS tu lebih kerap la...and once in a while he will make a phone call...tak kira la mana saja dia outstation...kalau ker Vietnam pun dia akan sanggup beli sim card sana and call me, macam hari tu dia ke Medan, aku pun cuak tengok number panjang giler...rupanya My Love yang call...

Apa pun aku mohon sangat2 moga CINTA KAMI KEKAL ABADI SELAMANYA & BE HAPPILY EVER AFTER...AMMIIN.....

No comments: