Sunday, April 28, 2013

JEALOUS???

gambar sekadai hiasan
Assalamualaikum...

Wah tajuk hari ni macam best jer kan hehehe...bukan apa menjadi wanita ni bukan mudah, tambah2 pula yg dah berkawin. Cemburu tu perlu ada dalam diri kita, walau pun sedikit. Macam mana profesionalnya kita tetap juga aura cemburu tu ada.

Cemburu pada rakan2 yg berjaya, cemburu pada kehidupan orang yg lebih baik dan juga cemburu pada suami hehehe...bukan apa takut juga manalah tahu kut2 suami ada MEM kat tempat lain pula kan...perasaan tu sure ada lah dalam kehidupan kita sehari-harian.

Tapi kena la kita ingat jangan sampai CEMBURU mengusai kita yer kawan2. Pada aku mudah jer, memang aku cemburu dengan rakan2 yg berjaya...tapi jangan la sampai cemburu itu membutakan erti sebuah persahabatan pula. Aku ni kalau cemburu pada mereka yang berjaya, aku pun akan tingkatkan usaha untuk sama2 bersaing secara sihat dan membina kejayaan sama dengan mereka, kalau lebih lagi bagus itu dah dikira BONUS hehehehe....

Aku pun kadangkala cemburu dengan kehidupan mereka yg lebih sempurna contohnya mereka yg mempunyai zuriat sendiri. Siapa yang tak cemburu kan...TIPU la kalau kata tak cemburu...jangan nak BOHONG kata "ala akak tak kisah pun..." huhuhu itu semua DUSTA belaka...:(

Tapi apa yang boleh aku buat, anak itu adalah zuriat yg di amanahkan oleh Allah, maka kena la bersangka baik dengan kurnian ILAHI...Allah tak menjanjikan yg setiap pasangan yg berkahwin itu PASTI akan mendapat zuriat, tp Allah sentiasa meminta umat Nya memohon dari Nya..maka ini bermakna aku dan suami adalah umat-umat2Nyayg dalam pemerhatian Nya...maka berusahalah, berdoalah dan bertawakalah pada Nya...kerana hanya Allah yg Maha Memberi...Subhanallah....

Cemburu yang seterusnya adalah cemburu tanda sayang. Bohong la pula kalau aku tak pernah merasai perasaan macam tu pada suami. Dah la suami aku ni seorang yang boleh dikatakan well known...tapi tak der la hebat macam PM pula kan hehehehe...bukan apa dah nama pun kerja for sure la dia akan bertemu dengan ramai orang dan adakalanya bertemu dengan wanita. Wanita2 yg dia jumpa tu lawa2 belaka hehehe...anak2 dara lagi tu hehehe...hati isteri mana yg tak gundah kan...

Tapi buat masa sekarang, kalau Encik Suami nak jumpa dengan kawan2 lama yg gendernya wanita aku mesti ada...pasti dia akan bawa aku la...so kira dia jujur la kan...:)Tapi apa pun cuak tu tetap ada hehehehe....

So dalam hal ni aku hanya mampu berdoa, jika suami ku hanya ditakdirkan untuk diriku sahaja, maka ia tetap milikku seorang di dunia ini, tapi jika ia sebaliknya aku PASRAH...bagi ku rahsia ALLAH tak siapa yg tahu.

Bukan apa aku ni dah la banyak kekurangannya, sampai sekarang masih tak mampu nak bagi zuriat pada suami, aku akui akan kelemahan ku. Jika bermadu itu memang ditakdirkan untuk diriku...apa kan daya...aku terima dengan hati yg terbuka. Cuma aku mohon agar aku IKHLAS dan berlapang dada menerimanya...

Tapi sekarang aku akan terus berusaha untuk menjadi seorang wanita yg di kasihi oleh suami ku...dan aku harap begitu juga sebaliknya dengan suami ku...Wahai Tuhan ku...kuatkanlah simpulan CINTA di hati kami...jauhilah kami dari segala kejahatan dan kemungkaran...kekalkanlah ikatan CINTA ini hingga ke Al-Jannah...AMMIIN.....

2 comments:

judi bola online said...

Menyakitkan sekali gan kalo kita jealous

seri hati said...

berat mata memandang berat lagi bahu memikul.. tetapi ada anak pun sebenarnya taklah semudah dan se'happy' yg dilihat. banyak pengorbanan juga ada... Mula dari hamil sehingga bersalin dan membesarkan... tak semudah di pandang... mungkin tidak sesuai untuk kita. Nanti tiba masanya.. Dan Allah tahu masa tu kita cukup sedia fizikal dan mental.