Tuesday, April 23, 2013

BABY

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum....

Comel tak baby kat atas tu...??? comel sangat2 kan korang...hish geram sungguh aku tengok rasa macam nak peluk tak nak lepas hehehehe...Subhanallah...itu la perasaan yang sering menggangu aku selama ni. Tapi nak buat macam mana kan semuanya datang dari Allah, sebagai umatnya aku hanya mampu berusaha, berdoa dan bertawakal...Moga satu hari nanti my sweet day will come towards In Sha Allah...

Pagi tadi masa aku tengah mop lantai tiba aku tercium bau baby yg sangat kuat...macam bau baby baru lepas mandi tu, siap berbedak dan siap letak minyak yuyi cap limau lagi hehehehe...sweet kan bau tu hehehe...aku pun apa lagi tercari-cari la mana datangnya bau tu...mungkin datang dari rumah jiran yg selang 3 pintu dari rumah aku, bukan apa kakak tu ada baby kecik, may be la dia baru lepas mandikan baby dia ker...

So aku pun keluar la dari rumah, tercari-cari mana datangnya bau tadi..memang tak ada. So aku pun masuk semula ke dalam rumah, and sekali lagi bau tu datang menyucuk ke hidung. Memang kuat la bau tu....Tapi tak lama sekejap jer datangnya..lepas tu hilang...

Tersenyum aku seketika dengan kayu mop masih di tangan terduduk aku di sofa. Allah telah meminjamkan bau ahli Syurga buat ku seketika Alhamdulillah...Aku bersyukur kerana Allah mahu aku terbau baby yg memang aku idamkan selama ni. Alhamdulillah...itu sajalah ayat yg terpancul dari bibir ku. Aku bersyukur sangat2....Subhanallah...

Siapa yang tak nak baby kan...semuanya nak baby bila lepas berkahwin. Selaian memanjangkan keturunan ia juga pengikat kasih sayang antara suami dan isteri.

Namun aku bersyukur kerana mempunyai suami yg tidak mendesak. Suami ku ni jenis cool aku yg mendesak selama ni hehehe...maklum la aku ni tak berapa nak sabar hahahaha...

Sebenar-benarnya di sudut hati ku yang paling dalam ni terselit satu keinginan yg sukar untuk aku lafazkan. Aku memang sangat2 teringin nak tengok wajah suami aku tersenyum gembira tatkala mendapat tahu yang diri aku ni mengadung...tp ianya masih belum terjadi...Allahuakbar...

Aku juga kadangkala teringin nak rasa betapa gembiranya bila dapat melihat kali pertama wajah anak kami yg baru dilahirkan dari rahim ku sendiri, dan aku tak sabar nak tengok macam mana wajah suami ku mengazan atau iqamatkan baby kami nanti...Subhanallah...betapa tingginya keinginan ku ini...Mungkin terlalu tinggi impian aku ini hinggakan Allah sukar nak mengkabulkan...Allahuakbar....Ampunkan aku Ya Allah...

Namun di dalam hati aku ni tersimpan satu kenyakinan yang amat tinggi bahawa satu hari nanti kami bakal menimang cahaya cinta kami sendiri...Itu lah yang selalu suami aku sebut..."In Sha Allah sayang, one day kita mesti dapat baby kita sendiri..." ayat tu tak pernah lekang dari bibir suami ku dan ia sedikit sebanyak menyuntik semangat untuk aku terus berusaha dan berdoa...

Allah tak akan sesekali menghampakan permintaan hamba Nya... cuma sekarang ni aku ingin sekali tingkatkan keimanan ku dan takwa ku pada Yang Maha SATU...kerana bila dekat dengan Nya ketenangan itu dapat dinikmati selamanya...AMMIIN....

No comments: