Monday, April 22, 2013

KU PILIH PERSAHABATAN

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum....

Sekarang ni sana sini semua cerita tentang parti A lawan parti B, sana sini juga cerita tentang kisah politik, masing2 nak menang dan tunjuk hebat. Penuh FB aku dengan cerita macam tu, sampai kan rasa semak mata dibuatnya. Bukan aku menolak politik, aku tetap mengikuti perkembangan politik, tapi memadai lah untuk pengetahuan aku sendiri dan bukan untuk di hebahkan.

Cukuplah suami ku saja yang aktif dalam bidang ni, aku tak payah la nak tunjuk hebat, lagi pun itu bukan jiwa aku. Jiwa ku tersangat halus dan tak boleh di ceritakan pada orang. Dari aku kawan dengan suami sampai la bercinta dan kini dah 7 tahun berkahwin itu la minat dan impian dia...so sebagai isteri aku tetap menyokong apa yg dibuatnya olehnya, tapi dalam masa yang sama aku perhatikan juga, kalau tersangat menyimpang dari landasan agama tak mau la sokong hehehe....

Apa yg aku perhatikan kini, kawan baik pun sanggup putus kawan disebabkan politik. Itu memang tak sihat dari sudut pandangan aku. Secara peribadinya benda2 macam ni tak menunjukkan kematangan. Cubalah menjadi manusia yang matang, berkempen secara sihat dan tidak memijak parti lawan. Ini tak si dia fitnah si dia, si polan kata kat si polan...AHH!!! membosankan...!!!! Sebab tu aku kata benda ni semua bukan pilihan JIWA aku.

Baru2 ni masa aku ikut suami melawat orang sakit kat Hospital Kepala Batas, suami si sakit bagi tahu yg dia nak cadangkan aku untuk pegang satu jawatan bagi mewakili salah satu parti, Allahuakbar...tak nak lah aku...kalau korang cadangkan aku bukan kelas tuisyen ker atau kelas tadika ker nak la hehehehe....itu memang minat dan impian aku hehehehe...

Katanya lagi dalam tempoh 4 tahun kalau aku aktif sure aku boleh naik, suami aku memandang aku dengan wajah yg bermacam pertanyaan. Aku tahu dia pun tak suka aku berkecimpung dalam bidang macam ni, dia lebih kenal aku siapa selain arwah mama...suami aku tahu jiwa aku macam mana penuh dengan malankolik dan romantik wah!! ayat jiwang hahahahaha....

Aku juga ada sahabat baik dari zaman UiTM lagi, aku tahu dia dan familinya menyokong salah satu parti yg terkemuka di Malaysia dan dia juga tahu kami sekeluarga memilih parti apa...hehehehe...tp yg bestnya kami tak pernah berbicara soal politik bila berjumpa atau berchating. Sepanjang persahabatan kami belum pernah lagi topik perbincangan kami tentang isu politik. Alhamdulillah sehingga kini persahabatan kami masih kukuh dan jitu hehehehe....

So, di sini aku cuma nak bagi tahu tak payah la nak berkempen dekat aku, aku lebih suka dengan cara MISTERI ku. Lagi pun UNDI kita kan RAHSIA...my hubby pun tak tahu i pangkah sapa ok!!!! hehehehe...so tak payah la nak heboh satu dunia nak tunjuk hebat...tiada yg lebih hebat melainkan Allah SWT....

Cukup2 la aku pun dah penat tengok betapa bzznya my hubby tiap2 malam berkempen sana sini. Tapi aku tak kisah pun sebab itu memang kerja dan minat dia...sebagai isteri aku tetap menyokong apa yg suami aku buat janji tak buat perkara yg tak elok sudah...dari dia dok melepak kat dangdut dengan perempuan2 murahan lebih baik dia berkempen macam ni kan...

Apa pun prinsip aku tetap satu PERSAHABATAN lebih utama dari segalanya...PEACE NO WAR :D

No comments: