Friday, April 26, 2013

FAKTA KER AUTA

keratan akhbar
Assalamulaikum...

Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri...hehehehe..betul sangat la pepatah tu kan...Kalau tak gaduh lansung pun tak best juga...rumahtangga tak ada serinya.

Kami dulu pun rajin bergaduh, terutama masa aku dok kat KL dan suami aku pula masa tu kat Penang. Alahai setiap hari Rabu mesti kami akan gaduh true phone. Kadang2 tu hal remeh pun jd isu perbalahan kami. Aduhai penat Chek oiii...dah la tu habis kredit dok top up sebab gaduh huhuhu...membazir betuiiii :(

Yang kelakar tu sampai sekarang suami ku akan alergic dengan hari Rabu hahahahaha...lawak la cik abang aku ni. Sampaikan dekat hari pun dia takut. So apa yg akan dia buat, setiap hari Rabu dia akan masak, konon nak elak tak mau bagi aku naik angin la hehehehe...

Tapi sebaliknya la pula, bila dah tinggal sebumbung ni, ada tambahan hari, selain Rabu hari Jumaat pun kami akan gaduh hehehehe...so apa suami aku buat, setiap petang hari Jumaat dia akan ajar aku jalan2...shopping so aku tak cari la pasal dengan dia hahahaha...bijak kan cik abang aku hahahahaha....

Tapi hakikatnya aku akui dengan fakta tersebut. Bila terjadinya pergaduhan, kita semakin mengenali pasangan kita dan kasih sayang semakin erat. Contohnya, dalam kes kami ni, aku ni memang kuat merajuk maklum la anak tunggal manja terlebih, cik abang aku pun manja juga orangnya, tp cik abang aku ni lebih banyak bersabar berbanding aku. Aku ni nak org pujuk aku jer hehehehe...ini lah hasil didikan manja arwah mama dulu.

Tapi sekarang ni aku banyak mengalah, mengalah dari segi masa dan situasi. Kalau dulu aku tak kira tempat dan masa, kalau aku rasa tak puas hati kat situ juga aku hentam huhuhu...how bad habit...:(

Tapi sekarang ni aku semakin matang, aku banyak menggunakan bahasa tubuh untuk menunjukkan perasaan protes, selalunya aku akan berdiam. So hubby akan faham yang aku tak suka dengan sesuatu...so dia akan mula bertanya atau pun dia akan buka topik yg aku suka untuk berbincang...selalunya topik yg akan di bicara kan tentang anak2 buluss kami la hehehehe...bila tanya jer hal anak2 buluss...apa lagi titik keceriaan aku pun terpancar hehehehe...secara tak lansung segala ketidakpuasan hati akan lebur dengan sendirinya.

So bagi pendapat peribadi aku, boleh kalau nak bergaduh tapi berpada-pada lah...aku dah pernah bergaduh teruk...dah terlalu penat...so now biarlah kami gaduh dalam sepi hehehe...mana yg sikit2 tu buat2 tak nampak jer la...kalau nak tegur pun biar lah berhemah dan tidak menjatuhkan maruah pasangan..."TERIMALAH KELEMAHAN PASANGAN DENGAN HATI YANG IKHLAS...KERANA PASANGAN KITA JUGA MANUSIA BIASA...TIADA YANG SEMPURNA..."

No comments: