Sunday, April 7, 2013

TANGAN YANG MEMBERI

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum...

Dah lama rasanya tak bersua di blog yang cute ni...hehehehe...pearasan pulak aku ni kan...sowi hehehehe...

Hari aku just nak share something. Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima. Memang ianya satu perbuatan yang baik, tapi kalau mulut pula mengungkit ianya akan menjadi tidak baik, malah akan jatuh riak dan tidak ikhlas.

Aku ingin menjadi seseorang yang mempunyai ciri-ciri tangan yang memberi. Tapi dalam masa yang sama aku tak mahu pemberian aku tu di ketahui orang. Bukan apa nanti akan timbul fitnah di kemudian hari.

Aku selalu berangan nak jadi orang kaya, tapi bila aku berada dalam kelompok orang kaya, perasaan aku mula akan menjadi takut dan kurang selesa. Aku tak dapat merasai keseronokkan tersebut.

Maka baru aku sedar aku sebenarnya bukan mahu menjadi kaya, tetapi aku mahu menjadi seseorang yang mampu memberi kepada mereka yang memerlukan.

Niat aku hanya satu ingin menjadi manusia yang terbaik, aku tahu aku tak sempurna, serba serbi hidup dalam kekurangan. Tapi aku tetap berusaha untuk menjadi diri ku sendiri. Apa yang aku rasa aku nak buat akan aku laksanakan. Walaupun kadangkala keinginan aku tu tak nampak relevantnya.

Yang terbaru impian aku adalah untuk menjalankan perniagaan secara on line. Tapi bila diikutkan, aku bukan la nak jd kaya, tp niat utama aku nak bantu adik2 ipar ku menjana pendapatan sampingan mereka. Aku suka sangat SHARE something yang aku ada dengan mereka yang aku kasihi.

Dari dulu lagi aku selalu di buli dengan sikap perihatin aku ni. Walaupun ada sesetengah org menyatakan bahawa itu adalah KELEMAHAN ku, tapi bagi ku itu lah KELEBIHAN aku. Aku tak kisah kalau aku kena tipu atau dipermainkan, as long aku belajar dari kesilapan dan terus bangkit membina sebuah kenyakinan.

Doa ku kini hanya satu, semoga tangan aku ini tak henti memberi dan ianya dapat diteruskan hingga ke hujung nafas ku yang terakhir...In Sha Allah....

No comments: