Monday, June 20, 2011

PENGANGKUTAN AWAM

gambar hanya hiasan
Assalamualaikum...

Hari ni aku nak borak2 tentang kelemahan ku. Kelamahan yg aku rasa ada juga pada orang lain...tapi sekarang aku nampak aku jer la yg ada kelemahan ni :-)

Aku ni nama jer ada lesen kereta, tapi penakut giler nak drive. Nak kata aku tak pernah drive bohong la pula. Masa zaman sekolah dulu (masa tingkatan 6) boleh pula aku drive...tapi lepas masuk UiTM aku jd penakut la pula...pelik la...:-(

So sekarang ni kalau nak ke mana2 aku akan naik bas rapid. Kalau Mr.Hubby ada dia la yg akan bawa kan aku...kalau dia tak der jawapnya rapid jer la...

Tapi kan aku sebenarnya suka naik bas. Sebab aku dapat melihat telatah manusia. Ada yg membuatkan aku ketawa, ada juga yg membuatkan aku sedih. Kalau ada warga emas yg naik, aku memang akan rasa sangat2 kasihan...sebab mereka ni adalah golongan yg lemah. Ada juga antara kita yg tak berhati perut sanggup membiarkan orang tua berdiri.

Ada juga sikap kurang ajar dari pelajar2 sekolah yg naik bas...suka buat bising dalam bas. Tak ada adab sopan. Ini menggangu para penumpang yg lain.

Aku suka naik bas sebab aku dapat layan novel aku ni...bukan apa bila kat rumah banyak kerja nak kena buat... so masa untuk baca novel hanya lah ketika hendak tidur. So bila aku naik bas, secara tak lansung aku dapat menggalakkan budaya membaca di kalangan warga negara Malaysia, hebat kan :-)

Dulu masa aku duduk kat KL, aku selalu naik LRT, so dalam LRT pun aku tetap membaca, masa duduk kat Shah Alam pula aku naik komuter...kat situ pun aku teruskan hobi ku membaca. Begitu la juga bila aku ulang alik dari KL ke Penang dengan bas ekspress pun tetap aku teruskan hobi ku dengan membaca.

So, pada sesiapa yg penakut macam aku, jgn la kita rasa rendah diri atau malu. Nak buat macam mana dah itu kelemahan kita. Apa pun kita gunakan kelemahan kita ni ke arah kebaikkan...:-)

Akhir kata...salam sayang dari ku CT di CYBER DIARIES :-)

2 comments:

SayangSal said...

yup..aku sokong wahi sahabat....:)

Siti Azlina Abdul Aziz said...

TQ wahai sahabat :-)