Thursday, June 2, 2011

PULUT MANGGA

pulut mangga dan kopi radix
Assalamualaikum,

Tadi tengah belek2 FB boleh pula ternampak gambar pulut mangga yg aku dan suami makan dua bulan lepas...tekak ku teringin la pula...Dah la Mr.Hubby outstation...huhuhu sedih nya...:-(

Aku ni tak pernah makan pulut mangga ni. entah kenapa dua bulan lepas masa shopping kat Tesco boleh pula rasa teringin nak mencuba. Bukan apa aku ni kurang sikit kalau bab makan pulut ni...tak berapa nak minat. Tapi berlainan dengan suami ku, dia kalau nampak pulut macam terjumpa emas. Memang favourite dia la tu...:-)

Kami order sepinggan jer. Aku ni nak rasa jer, tak nak la sampai sepinggan pula kalau nak merasa kan hehehe...itu bukan lagi nama merasa tapi melantak hehehe... Masa penjual tu tgh sediakan bahan, aku tengok santan nya punya la pekat...memang kaya dengan kolestrol ni. Tapi demi keinginan untuk merasa tu sangat tinggi, maka ku tolak ke tepi soal kolestrol, boleh pula macam tu hehehe....

Erm...rasa nya nanti kalau suami aku balik dari outstation, nak ajak gi makan la pulut mangga ni...teringin la pula hehehe..lebih pada orang pregnat la pula hahahaha....ada aku kisah :-)

So. jom korang jemput makan yer :-)

2 comments:

Azueriena Norash said...

kak azue buat sendiri pulut mangga nie....kak azue memang peberet pulut2 nie..org kata makan pulut...kulit pun cantekss tauuu...hehehhee

oppsss santan yg pekat tu...diorg campur tepung jagung...tu pasal likat...hehehe

Siti Azlina Abdul Aziz said...

hehehe...iyer ke kak kalau makan pulut kulit kita cantik?? hish kalau macam tu ct nak makan banyak2 la nanti hehehe lebih gebus la kulit aku nanti hahaha...oh patut la likat benar santan nya...letak tepung juga yer...tapi pelik kan tak der la pula rasa tepung nya tu...