Sunday, October 13, 2013

LOVE

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum...

Alhamdulillah dapat kita bertemu lagi di blog kesayangan aku ni. Allah telah memanjang kan lagi umur ku untuk terus berbakti dan melihat keindahan alam semesta Syukran Ya Allah....

Tajuk aku hari ni agak klise, maklum la semenjak dua menjak ni hati aku dilimpahi rasa kasih pada mereka yang berada di sekeliling ku.

This week perasaan aku bercampur baur, adakala nya aku sedih adakala nya aku gembira. Ini semua terjadi bila adik angkat ku Allahyarhammah Safila Salleh telah pulang ke rahmatullah dengan yg tak di sangka dan cara pemergian nya juga sangat mudah. Arwah pergi dalam tidur...Subhanallah...

arwah safila dan suami pada hari raya aidil fitri tahun 2013
Arwah seorang yang sangat ceria, tingkah laku nya sentiasa mengusik hati ku. Arwah memang seorang yang sangat baik dan rajin membantu orang. Aku pernah bekerja sekali satu office dengan arwah. Masa tu kami masing2 anak dara lagi. Aku teringat ada satu hari tu, arwah hantar aku ke tiang bas naik motor. Tiba2 kami kena kejar dengan anjing, arwah menjerit minta aku angkat kaki tinggi2...Subhanallah...sedih pilunya hati aku bila kenangkan kenangan dengan arwah.

Hari Jumaat minggu sebelum arwah meninggal, arwah ada LIKE satu pic aku di FB. Aku ingat nak jer borak dengan PM dengan arwah, tapi entah kenapa lupa la pula. Hari Selasa berikutnya aku dapat tahu dari anak sedara pupu arwah yang arwah dah pun meninggal pada hari Isnin malam tepat jam 9. Subhanallah...luluh hati ku mendengarnya...Semoga arwah Fila di tempatkan di kalangan org2 yg beriman..."Kak Ct rindu mu dik..." Al-Fatihah....

Berbalik pada kisah LOVE yang aku quotes kan...cinta tu satu anugerah yg terindah, tapi tak semua yg dapat mengahargainya. Ada juga tak mampu memilikinya walau pun ianya ada dalam hati sanubari maising2.

Cinta tak tertumpu pada manusia semata2, kita boleh berkongsi cinta dengan haiwan,tumbuh-tumbuhan dan seluruh alam semesta. Aku kagum dengan mereka2 yg mencintai alam dan semesta. Aku juga ingin turut merasainya satu hari nanti In Shaa Allah.

Tapi jika kita dikhianati kerana cinta ianya memang parah dan terluka. Tapi apa kan daya kita tak mampu memaksa org lain terus menicintai kita jika kebencian sudah beraja di hatinya. Apa yg perlu kita lakukan hanyalah berdoa agar CINTA yg kita beri itu ikhlas dan tulus buatnya...bukan atas balasan semata-mata.

Apa pun marilah kita sama2 menghargai CINTA...kerana tanpa CINTA kita mungkin tiada di muka bumi Allah ini...CINTAI lah ALLAH kerana ianya sebuah CINTA yang AGUNG....

Wassalam.....

No comments: