Sunday, December 30, 2012

GOOD BYE 2012, WELCOME 2013

selamat tinggal 2012

Assalamualaikum...

Ini adalah up date terakhir dari aku bagi tahun 2012, Insya Allah kalau Allah panjangkan umur boleh la aku berceloteh lagi kat blog aku yg tersayang ni.

Diam tak diam dah hampir 4 tahun aku bergelar BLOGGER...walau pun aku ni tak der la aktif mana pun, tapi boleh tahan la juga hehehehe...bermula dari tahun 2008 sampai la ke tahun ini 2012 ada saja yg aku nak celotehkan kat sini. Dah macam2 hal aku bebel kat dalam blog aku ni...ada suka, ada duka, ada yg berilmu dan ada juga yg omongan kosong hehehehe...

Tahun 2012 banyak tinggalkan memori pahit manis buat diri ku dan suami. Banyak orang2 yg aku kasihi pergi meninggalkan aku dan suami dan yg terbaru kami baru jer kehilangan ayah tersayang (ayah mertua ku)....

Ya Allah, memang perit untuk kami lalui semua ini, tapi apa kan daya ini sudah suratan takdir dari Yang Maha Kuasa. Kami redha dengan berlapang dada.

Yang paling aku terasa akan kehilangan bilamana Pak Uda Syafiq meninggalkan kami dan disusuli pula dengan kehilangan kakak arwah iaitu allahyarhammah Siti Khatijah dan anak2nya akibar nahas jalan raya...Ya Allah sungguh berat rasanya hati ini untuk menerima kehilangan yg mendadak macam ni..Subhanallah...kami belum lagi dapat menerima kehilangan Pak Uda, kini Kak Siti pula yg pergi...Memang perit Ya Allah...

Tapi di sebalik kesedihan itu ada juga yg manisnya, di mana kami dapat duduk di rumah sendiri, kalau dulu hidup menyewa jer, tapi kini Alhamdulillah Hubby aku dapat belikan rumah yg kami sewa ni untuk kami berdua menumpang teduh. Alhamdulillah syukur pada Mu Tuhan...

Mengenai azam aku pun Alhamdulillah boleh dikatakan 70% darinya dapat aku laksanakan, walaupun tak sesempurna mana, tapi Syukur Alhamdulillah dapat juga aku lakukannya...terutama tentang DIET aku. Alhamdulillah berat bada aku yg dulu hampir 70kg kini dah jadi 65kg. Alhamdulillah dapat laaku jalani hidup yg lebih sihat...

Walaupun thn ni aku diserang minor ASTMA tp Alhamdulillah dah kembali pulih...walaupun belum sepenuhnya. Pada bulan Jun yg lepas teruk juga aku kena serang dengan Astma, semput, batuk, demam, alahai tak tertanggung aku dibuatnya...mana idaknya tak boleh nak tidur malam dbuatnya....batuk tak henti2....:(

Tapi sekarang suami aku pula yg kena batuk2 tu. Kesian kat dia, aku mohon Allah cepat sembuhkan lah penyakit batuk suami aku ini....

Selain itu aku dapat berkhidmat di SKBI sampai hujung tahun...Alhamdulillah aku harap anak2 asuhan ku akan menjadi anak2 yg soleh dan solehah serta berjaya dalam hidup...entah la tahun depan aku nak kerja apa la pula ???? :(

selamat datang tahun 2013

Tahun 2013 bakal menjelma...Aku harap ada sinar bahagia yg sedang menanti. Aku akan perbaharui azam yg sedia ada iaitu "Kurangkan Dosa, Lebihkan Pahala..." tapi kalau boleh aku tak nak buat dosa lansung...tp tu la kan kita ni manusia biasa tak dapat lari dari masalah dan kesalahan....mohon Allah terus membimbing hati dan iman ku ke arah yg lebih baik...Insya Allah...

Selain itu macam biasa la setiap tahun aku dan suami mesti mengimpikan anak. Aku harap tahun 2013 aku dan suami akan diberi rezeki zuriat dan dimurahkan rezeki dalam kerjaya dan kehidupan...Insya Allah...

Manalah tahu kan tahun 2013 aku jadi USAHAWAN pula hehehehe....itu semua kerja Allah...rezeki dari Alla amat kami berdua harapkan...

So, aku akhiri coretan aku kali ini dengan Wassalam....HAPPY NEW YEAR kawan2 :)

No comments: