Wednesday, January 2, 2013

1st ENTRI DI TAHUN 2013

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum....

Finally kita dah pun melangkah ke tahun 2013. Cepat sungguh masa berlalu, ramai orang2 yg kita kasihi juga telah pergi meninggalkan kita, kita???? bila masanya dah tiba kita juga akan pergi meninggalkan alam yg serba sementara ini....

Tahun 2010 dan tahun 2012 banyak mengajar aku erti sebuah KETABAHAN, bukan calang2 orang yg mampu hadapinya...aku pun tak kata aku ni hebat malah aku punyai KELEMAHAN yg terlalu banyak, namun Allah telah pinjamkan aku dengan KEKUATAN yg sangat luar biasa, hinggakan aku begitu tenang menghadapinya...itu secara luaran tapi dalaman ku terlalu lemah dan tak mampu aku described dengan kata2 kerana tiada ayat yg mampu aku gunakan untuk mengambarkan rasa isi hati aku ni..

Sebagai manusia yg beragama ISLAM, aku wajib percaya akan QADA dan QADAR dari Allah, walau perit, walau sedih itu semua ujian dari Yang Maha Kuasa. Sebagai hambanya wajib kita berlapang dada dan redha akan ketentuan dariNya yang SATU.

Aku harap di tahun 2013 ini, ada kenangan manis buat aku dan suami kecapi, impian kami untuk memiliki cahayamata mohon di perkenankan...tapi jika sebaliknya aku tahu Allah masih mahu menguji kami dan masih mahu mendengar doa dan ritihan hati kami, aku redha Ya Allah.

Selain itu aku juga berazam untuk menjadi isteri yg solehah buat suami tercinta. Jika memang ditakdiran tahun ini aku tak bekerja dan menjadi PERMAISURI sepenuh masa aku redha Ya Allah, dah itu ketentuan buat diriku dan aku tak akan memberontak seperti di tahun2 yg sebelumnya. Ini kerana aku ingin selalu bersama suami setiap masa dan ketika.

Aku dah terlepas banyak peluang untuk bersama suami, dari awal perkahwinan kami hingga la kini, masa untuk berdua tu amat terhad dengan kekangan waktu bekerja dan juga hal2 luar yg lain.

So ini lah peluang untuk aku cover semula apa yg tertinggal dahulu, moga Allah akan permudahkan segala impian ku ini...Insya Allah. 

Maka aku harap di tahun 2013 ini ada sinar yg menanti buat kami berdua, mohon Allah permudah dan murahkan lah rezeki kami suami isteri dan kurniakan kami CAHAYA KEBAHAGIAN seperti pasangan suami isteri yang lain...AMMIIN.........

No comments: