Tuesday, January 22, 2013

CUBAAN PERTAMA - ASAM TUMIS MELAKA

asam tumis melaka
Assalamualaikum....

Hari ni hari pertama untuk aku lalui hidup sebagai wanita yg berusia 35 tahun. Entah kenapa aku excited dengan usia 35 ni. Excited aku bukan sebab nak enjoy atau hepi sangat2...tapi excited untuk aku mengubah sesuatu dalam diri aku yg selama ini nak sangat aku ubah. Harap2 Allah akan permudahkan segalanya ammiin....

Hari ni aku nak citer aku masak asam pedas tumis dari melaka. Aku dapat resepi dari sahabat baik ku siapa lagi kalau bukan Salmah. Actually my hubby memang suka makan asam pedas Melaka dan juga Johor. Tapi aku ni tak pandai nak masak. Kebetulan tadi tengah chat dengan Salmah, so tertanya pula bab resepi. So apa lagi Salmah just cakap macam tu jer, aku pula main ingat dalam kepala jer tak salin resepi pun...lepas chatting tu terus aku masuk dapur dan masak. Alhamdulillah nampak tu macam menjadi la juga. Rasanya sedap juga tapi tak der la sedap sangat pun...pedas sikit. Aku terlebih letak cili la tu hehehehe....

So petang tadi cik abang balik kerja dia request nak makan nasi goreng dengan asam tumis tu...so aku pun gorengkan lah nasi untuk dia dan panaskan asam tumis aku tu. Nampak berselera dia makan....tapi katanya "pedas sangat la sayang...kalau tak pedas mahu abang hirup..."

Alhamdulillah kira tercapai la hajat dia nak makan asam tumis macam tu. Dah lama dia minta aku buat, sampai kan minggu lepas dia belikan ikan merah sebab nak masak asam tumis tu. Alhamdulillah aku dapat juga hilangkan kempunan suami aku tu hehehehe....

Aku harap aku mampu jadi seorang suri rumah yg baik, aku nak berusaha menjadi seorang wanita yg dapat memberi kasih sayang dan perhatian sepenuhnya buat suami tercinta, hidup kita ni tak menentu, ada yang "pulang" menemui penciptanya awal, ada yg boleh bertahan sampai ke tua...So selagi ada peluang dan ruang aku tak nak sia-siakanya....

So cukup la setakat ni aku membebel, esok kalau ada lagi mood rajin aku celoteh lagi kat sini...Wassalam ;)

No comments: