Sunday, February 3, 2013

RIP MIEMIE

my kku cat miemie
Assalamualaikum....

Allahuakbar...baru semalam hati aku terdetik yg aku akan kehilangan sesuatu...tapi aku tak tahu apa yg akan hilang. Rupanya my poor little Miemie akan pergi tinggalkan aku dan suami...Mama going to miss u sayang...

Miemie selalu demam2 biasa, tak pun dia akan alami cirit birit sebab Miemie ni tak boleh makan banyak. Kalau makan banyak mula la perut dia akan sakit dan akan cirit birit. Selalu kalau dia demam ker sakit perut ker dia tetap akan bangun minum air...selang dua tiga hari lepas tu dia akan ok. Tapi kalau kita tengok dia demam memang teruk...dah macam nak mati pun...tp esok lusa tetap dia akan bangun...sebab tu aku kata semangat juang Miemie sangat kental...

Hari ni Miemie nampak ok jer waktu pagi. Dia masih ikut aku kat dapur, jalan senget2 macam dia la...Miemie ni masa lahir dia ok, lepas naik bisul kat lengan dia tu terus dia jadi paralise sebelah badan kiri. So kalau jalan tu macam tak seimbang jer la.

Dalam pukul 12.30 tengah hari tadi, masa aku dan suami tengah lunch nasi lemak yg aku masak, kami terdengar bunyi cat muntah...kuat la juga...aku cepat2 bangun walaupun tengah makan. Aku tengok Miemie muntah, tp lain benar warna muntah dia tu...hitam, aku dah mula tak sedap hati...terus mulut ku terkeluar..."Miemie, ni dah lain macam la papa..." kata kat suami ku. So aku terus amik kain basahkan dan lap mulut Miemie. Aku bersihkan semula lantai...setelah tu aku pun cuci tangan semua sambung la makan.

Lepas kami habis makan Miemie datang nak tidur kat area sofa...tapi kali nak tidur bawah sofa. Aku tak bagi la nanti kalau jd apa2 kami tak tahu la pula. So aku angkat Miemie letak dalam penutup kotak sambil di alas dengan kain. Tapi aku tengok Miemie dah ubah tempat dia masuk dengan sendiri ke dalam kotak yg lebih tinggi.

Selesai solat Zuhur, aku ke bilik untuk tengok Miemie...aku panggil nama dia...dia pandang sayu ke mata ku. Aku pun lap mulut dia yg berair. Kesian kat Miemie...tp masa tu badan Miemie panas tak ada tanda pun yg Miemie akan "pergi"...

So lepas solat asar sekali lagi aku pi tengok Miemie...dia masih ok..aku panggil pun dia ada tindak balas...tp kali aku belai kepala Miemie...aku rasa memang tak sedap hati...Dalam pukul 7.00 malam waktu aku nak tutup tingkap bilik belakang aku tengok Miemie tak dak dalam kotak...so aku pun terus cari Miemie, rupanya dia duduk belakang tilam...tapi masa tu Miemie dah pun terkulai ... Allah Maha Kuasa...dariNya kita datang kepadaNya kita kembali...menitis air mata ku tatkala tengok Miemie macam tu...terus aku letak amik kain lap mulutnya bersih mata hidungnya...letak dalam kain elok2 dan masukkan dalam plastik. Aku terus call hubby yg ada di luar bagi tahu hal ni. Hubby pun balik dan bawa Miemie tanam kat area rumah kami...

Mama dengan Papa tetap akan ingat Miemie sampai bila2...Miemie tetap dalam hati mama dengan papa. RIP yer sayang...Mama tetap sayang Miemie....

No comments: