Thursday, April 24, 2014

DI SERANG MIGRAIN

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum wbk ...

Alhamdulillah dapat lagi aku mengupdate blog tercomel aku ni, bukan apa pagi tadi aku di serang migrain yg boleh dikatakan teruk la juga, ingat nak habis umur dah huhuhu ... Mana tak nya mata lansung tak boleh buka, tekak rasa loya, kaki tangan semua jadi sejuk dan seluruh badan terasa sangat2 lemah. Kebetulan pula aku datang period, so memang lagi lemah la dibuatnya.

Pada awalnya aku memang tak nak amik panadol, bukan apa aku ni pelik sikit, kalau datang period telan panadol automatik my period blood boleh STOP immediately ...dah la aku ni baru jer on period semula, so agak gementar la jugak nak amik panadol. Tapi masalahnya sakit kepala aku menjadi-jadi la pula huhuhu... memang dah tak boleh berkompromi :(

So lepas jer aku mop lantai, kemas rumah ala kadar dan bagi makan semua anak2 buluss aku pun mandi dan nak amik sarapan. Masalah la pula aku memang tak larat nak prepare breakfast, so aku just amik air buah durian belanda and minum, but tetap tak boleh nak telan. So aku nekad amik panadol without breakfast ... Tawakkal tu Allallah ....

Lepas jer telan panadol aku cuba pejam mata erat2 tak nak buka mata sebab memang pening sangat2. Macam biasa la kalau aku sakit my two cats Angah and Gurgirl pasti akan temankan aku plus si kenit Baby Lola. Deme ni kalau aku sakit memang susah hati, maklum la deme sayang aku hehehe... aku kan mama deme hehehehe...

So kebetulan pula masa aku mula nak pejam mata tu hujan pulak turun, so sekali lagi aku bangkit pergi rapatkan tingkap apa semua and sambung tidur semula. Errmm...dapat la aku pejamkan mata buat seketika dalam sejam lebih. Lepas tu aku terjaga tengok jam dah pukul 12 tengah hari, perut pun mula berkeroncong. Sakit kepala ada la sikit2 masih bersisa. Tp perut dah lapar kan nak tak nak kena la juga bangkit masak. So aku just prepare something simple for brunch.

Elok jer habis makan hubby balik, aku tahu dia sure baca status aku kat Fb. Aku ada la ngomel cakap sakit kepala apa semua. Kalau ikutkan masa sakit tadi aku memang nak call dia,tapi I think I handle it by myself. Memang rumah kami dekat dengan kolej tempat kerja dia, tapi aku tak boleh la ajar diri aku semua nak depend on him kan, mana yg aku boleh handle aku buat jer la sendiri.

Apa pun aku bersyukur pada Allah kerana di beri seorang suami yang sangat2 penyayang dan perihatin. Alhamdulillah aku bahagia...Aku bahagia dengan cara ku sendiri. Cara kami mungkin berbeza dengan yang lain. Kasih sayang kami dikongsi dengan anak2 buluss kami, unik kan :)

Lepas jer habis rasa sakit kepala aku tu hilang, apa lagi aktiviti mendobi tetap dijalankan walaupun dah agak lewat. Sementara aku nak tengok cerita "Temptation of a Wife" kat TV3 sempat la juga aku dobi baju2 my hubby. Alhamdulillah Allah tetap melindungi ku.

Tapi itu lah kan sakit tu KIFARAH, apa pun aku tetap redha da bersyukur kerana aku masih di beri peluang untuk merasai KESAKITAN.... Alhamdulillah ....

No comments: