Monday, April 21, 2014

PERUBAHAN

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum wbk ....

Salam sayang buat semua sahabat handai dan saudara mara ku. Walaupun saudara mara jarang masuk ke blog aku  atau dengan kata lain mereka tak tahu pun kewujudan blog aku ni hehehe...maklum la low profile la kata kan. Bukan apa aku ni memang suka menulis, so banyak medium yg aku luahkan isi hati ku. So blogspot ni salah satu medium untuk aku berleter la kan :)

Ok berbalik kepada tajuk asal ku iaitu PERUBAHAN. Perubahan aku sekarang ni secara perlahan. Aku mulakan dengan berdikit-dikit. In Shaa Allah semoga Allah terus memberi petunjuk dan hidayah buat ku. Secara jujurnya aku teringin nak pakai tudung labuh dan berjubah. Tapi belum jua aku laksanakan. Bagi ku yg penting perubahan secara dalaman di utamakan. Apa pun amal ibadah ku mestilah diutamakan...

Tapi kadangkala perubahan kita ini sering disalah ertikan oleh sebilangan orang. Ada yang mengutuk ada yang tak boleh terima dengan perubahan yg dibuat. Tapi tak kurang juga yang memberi sokongan. Semoga apa yang sedang aku usahakan ini di berkati Allah SWT AMMIIN...

Bila kita hendak berubah kekuatan mental amatlah di perlukan. Perubahan bukan lah untuk sehari dua tapi untuk selama-lamanya sehingga ke hujung nyawa. Amalan yg dibuat bukanlah untuk di pertontonkan, tapi tak salah jika kita sama2 mengajak kawan2 ke arah kebaikan...sama2 belajar kata orang kan :)

"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim...limpah kurniakan lah inayaah Mu buat ku, Agar aku lebih tenang dalam melalui perubahan ku ini, Walaupun ianya satu perubahan yg kecil namun ia memerlukan pengorbanan yang sangat besar...
Wahai Tuhan ku, kuatkan lah hati ku, tabahkanlah jiwa ku tulikan telinga ku dengan kata2 umpatan nista manusia...jangan pula Engkau berbolak balik kan hati ku dengan perubahan yg aku lakukan ini, teruslah memberi bimbingan Mu pada ku Ya Allah Azza Wajjala ... Ammiin .."

Wassalam ...

No comments: