Thursday, November 22, 2012

BELAGAK KAH AKU????

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum....

Hari ni awal pula aku up date blog, maklum la petang nanti aku nak masak sebab hari ni aku berpuasa Sunat Khamis. Semoga puasa sunat ku di terima Allah SWT ammiin...

Tapi aku nak juga buat luahan perasaan kat sini. Nak kata citer ni lawak pun iyer juga, nak kata sedih pun iyer la juga. Ketawa sebab aku ramalan yg dibuat dan sedih sebab fitnah yg di taburkan...

Begini ceritanya, semalam one of my friend dari sekolah yg aku kerja tempoh hari call, saja nak borak kosong maklum lah dah lama tak jumpa hehehe walaupun baru dua minggu hahahaha...tengok betapa akrabnya kami...:)

Sembang punya sembang, borak punya borak tiba2 keluar la citer tentang sorang staff baru yg datang ke sekolah tu. Dia akan berkerja di pra sekolah yg aku bertugas dulu la. Nak dijadikan cerita aku terlupa nak tanggalkan profile peribadi aku yg terlekat kat dinding kelas. So si hamba Allah ni pun baca, lepas baca profile aku tu dia dah buat komen...Korang nak tahu apa komennya...hehehehe...

Dia kata kat kawan aku "Mesti dia tu BELAGAK kan..." sambil mencebik bibir kata kawan aku tu hahahaha...nak pecah perut juga la aku ketawa. Katanya lagi, "Selalunya orang yg ada master ni BELAGAK..." Dia masih tekankan perkataan BELAGAK itu...

Terus kawan aku jawab "Aih...tak aihhh....dia tak lagu tu, dia baik sangat...tak tau la pula dengan orang lain macam mana, tapi dengan saya kak ni baik..."

Erm...terkilan juga aku dengar pada mulanya...bukan apa si dia ni tak pernah sekali pun jumpa dengan aku apatah lagi berbual...terus dia boleh judge aku sebegitu rupa. Wahai insan yg baru hadir ke SKBI, jangan lah judge seseorang itu dengan hanya pandang pada sehelai kertas yg terlekat di dinding...Aduhai...manusia yg bernama melayu macam ni la...penuh dengan PhD...

Aku pun tak kata aku ni baik, mulia macam malaikat...tapi sepanjang aku berada di SKBI rasanya aku dah terlalu humble. Kalau aku berlagak buat apa lah aku buang masa kerja kat situ...aku kan ada MASTER so aku boleh kerja lagi baik dari itu MUCH2 BETTER THAN THAT...OK!!!

Aku juga tak kata aku ni tak belagak, sometimes yes!! aku terpaksa bertindak macam orang belagak sebab aku terlalu banyak bertolak ansur sepanjang aku bertugas kat situ and aku tak pernah sekali pun marah atau komplain walaupun maruah aku kadang2 dipijak2 oleh mereka yg terlalu BAIK!!!!

Anyway, kata2 si dia tu tak sedikit pun meracun hidup ku, cuma aku terkilan dengan mulutnya tanpa kenal siapa aku terus membuat andaian sedemikian rupa, Insya Allah one day we will met togenther and for that moment aku harap dia kenal WHO IS SITI AZLINA in the reality...

Aku teringat kata2 arwah mama, "Kalau orang tak suka kat Chek, Chek jangan marah, tapi Chek balas dengan kasih sayang, Insya Allah dari benci akan datang rasa sayang...lepas tu banyak2 zikir Ya Rahman, YA Rahim...Insya Allah...mesti depa jatuh kasih kat Chek..."

Aku terima segala kata2 manusia tadi dengan berlapang dada...insya Allah aku akan perbaiki segala kelemahan ku, aku kena bermuhasabah diri, mungkin betul kata manusia tadi...so aku akan berubah ke arah yg lebih baik...pada manusia yg kata tu aku ucapkan terima kasih kerana bijak menilai dan menilik aku dengan hanya sekadar memandang sekeping kertas yg di lekat di dinding...TQ :)

PEACE NO WAR :D

2 comments:

yayadz said...

Biasa la siti. Orang cepat je melabel tanpa mengenali..ce kenali kite dulu kan baru tau kite nie cam ne...he..he

AZUE said...

Org yg kenal kiter pun bleh ckp mcm2 pasal kita...iini pulak org yg x kenal langsung ngan kita...mcm2 dia bleh ckpkann...

Yg penting ct kena tabah hati...tabah telinga..,tabah emosi...jgn cepat terasa tauu...x bagus utk kesihatan...hehehhe

K.azue sendiri pun dah malas nak amek pusing apa anggapan org terhadap k.azue...lantakk korang lerr...yg penting kita bahagia kannn...kannn