Monday, November 12, 2012

KAU YANG TERINDAH

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum...

Hari aku ni citer sikit tentang apa yg kami suami isteri berbual dalam kereta sewaktu nak balik dari SHOPPING semalam. Bukan apa ada something yg aku nak share di sini. Bukan untuk menunjuk-nunjuk tapi itu la sebuah realiti kehidupan dalam setiap pasangan suami isteri.

So begini ceritanya, masa dalam kereta aku mulakan bicara..."Sayang latelly ni kan kita beli barang semuanya banyak warna putih kan, macam nak mati la pula hehehe..."
Suami ku pun menjawap..."Kalau la nak mati abang nak mati dulu, so lepas ni Ayang boleh la jadi janda kaya..." sambil tersenyum...

Aku pun apa lagi terus menjawap, bukan korang tak tahu aku ni kalau bab jawap menjawap nombor satu, orang kata satu aku jawap sepuluh hehehe...itu la yg selalu arwah mama marah aku...:)

"Abang ni, orang bukan nak jadi janda kaya, alah..tak nak la Ayang la mati dulu, Ayang tak boleh survive kalau Abang tak ada, dah la tak kerja mana ada income nanti..." kata ku dengan muncung sedepa :).

Suami ku pula menjawap, "Ala, Ayang tak payah kerja pun, rumah dah jadi milik Ayang, duit insuran dah banyak so duduk rumah jer la, rumah sewa pun ada..." katanya sambil ketawa menyakat aku...

Aku pun jawa lagi..."Tak mau, Ayang nak Abang juga2...buat apa kaya tapi kasih sayang tak der...Ayang nak mati dulu..." Jawap ku sambil tahan air mata...Maklum la aku ni kan SENSITIPPP!!!!

Suami ku masih terus menyakat aku katanya..."Ala tak pa la, Ayang kan selalu kata Abang tak sayang Ayang, so biar lah Abang mati dulu..." sambil tersenyum...

Korang tahu apa jadi aku terus meraung menangis jerit dalam kereta "Tak mau!!!...semua orang nak tinggal CT...sapa pun tak mau jaga CT dah huhuhuuu....." dah macam pompuan gila dah aku ni hahahahaha...

Suami aku lagi menyakat, bukan nak pujuk "JAMES BOND" betuiii la :(

Dia kata, "Ayang kan selalu kata tak bahagia hidup dengan Abang, nak apa semua tak dapat...kita tak boleh nak semua benda dalam sekelip mata sayang oiii...Abang ni sayang Ayang hanya Tuhan saja yang tahu..." Adoiii luruh jantung aku di buatnya...Biasa la aku ni kalau mengamuk habis semua benda aku ungkit...nak buat macam mana kan dah nama pun POMPUAN huhuhuu....Lagi la aku bertambah sedih huhuhuu...makin kuat la aku meraung huhuhu...

Tiba2 jari jemari ku disentuh oleh Encik Suami...(mujur masa tu trafic light...) so, bila dah kena sentuh tu aku pun tiba2 rasa lega...so apa lagi aku peluk la lengan suami ku sambil dia drive kereta pulang ke "Mahligai Sangkut" kami berdua...(mujur kereta auto hehehe...)

Moral of the story korang jangan la jadi macam aku  ni, selalu saja sakitkan hati suami sedangkan suami aku sikit pun tak pernah komplain apa yg aku buat walaupun aku ni banyak sungguh kelemahannya...huhuhuuu...sedih tau...:( Lain kali aku tak mau la cakap pasal mati dengan suami ku...sebab aku masih tak mampu melalui kehidupan ku tanpa dia di sisi...sebab DIA ADALAH YANG TERINDAH BUAT KU...selain mama SUAMI ku adalah anugerah yg terbaik untuk ku...Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah di atas amanah yang telah Engkau berikan kepada ku ini...Insya Allah akan aku jaga suami ku ini sebaik mungkin...mengikut kemampuan dan begitu juga sebaliknya aku harap suami ku juga mampu menjaga diri ku seperti mana dia menjaga dirinya sendiri...Doakan kebahagian kami hingga ke Al-Jannah...ammiin...

No comments: