Thursday, April 12, 2012

IKAN NAGA MASAK ALA PAPRIK

ikan naga masak paprik
Assalamulaikum...

Hari ni aku memang keletihan, mana tak semalam aku tak dapat tidur dengan nyeyak sebab bila aku pejam mata aku rasa macam bergoncang and yg paling tragis aku batuk...so bila dah start batuk memang susah la nak stop huhuhu...

Jam 4.00 pagi baru la mata aku terlelap...jam 5 pagi dah kena bangun...tapi sebab aku pening sangat2...so aku lelap kejap mata ini untuk setengah jam...so pagi ni 5.30 baru la aku bangun buat keja2 rumah sebelum aku bersiap nak ke sekolah.

Bila balik petang aku dah kepenatan. Mana nak mendobi lagi, mengemop lantai lagi, nak masak lagi...tapi aku tak pernah mengeluh...cuma kepenatan membuatkan aktiviti aku terbatas.

So tadi masa aku nak mendobi, suami aku terus masuk ke dapur...rasanya minggu ni tiap2 hari dia masuk dapur. Alahai sweetnya. Hilang rasa penat timbul pula rasa kasih yg semakin melimpah ruah hehehe...TQ Allah di atasa rasa cinta ini.

So, aku teruskan dengan kerja2 hakiki aku. Hubby pula berperang kat dapur dengan menu barunya ni. So terjadi la Ikan Naga Masak Ala Paprik. Sangat sedap...memang suami ku pakar dalam bab2 masak ni. Aku pula pakar dalam bab2 makan hehehehe...

Teringat dulu masa sebelum kawin...kalau tak salah dalam sebulan sebelum majlis akad nikah aku, mama kata dia risau sangat sebab aku ni dah la tak padai masak. Masa tu arwah mama tak tahu yg suami aku ni terer bab masak, aku pun tak tahu juga...so bila dah duduk serumah baru la aku tahu yg suami aku ni terer bab masak memasak ni. Syukur Ya Allah...tapi aku pula terer dalam bab kemas mengemas ni hehehe..tpi nasib la korang kalau aku mengemas memang tak jumpa dah barang korang sebab semuanya aku masukkan dalam tong sampah hehehehehe...padan muka :-)

So korang, hari ni ini lah coretan aku. Just nak share apa yg aku miliki. Sesuatu yg sangat2 bnerharga yg dimanahkan Allah untuk aku dan begitu juga sebalik nya yg diamanhakan Allah buat suami ku..Semoga kebahagian yg baru kami nikmati ini kekal hingga ke Syurga Mu amin...:-)

No comments: