Monday, March 19, 2012

PASEMBOQ

rojak a.k.a pasembur
Assalamualaikum...

Hari ni saja jer nak celoteh sambil tu up date menu for tonight...menu tengah hari tak der la pula sebab makan kat sekolah tadi...tak der maknanya nak snap gambar kat menu kat sekolah, nanti apa pula kata cikgu2 kat situ...buang tebiat ker minah sekor ni hehehehe...nak makan amik gambar...biul ker apa hahahaha...:-)

So hari ni aku kena pergi sekolah sendiri...without my Mr.Hubby...so kena la keluar awal. Jam 6 aku dah mula jalan keluar dari kawasan perumahan ku. Alhamdulillah aku tak der la rasa takut. Walaupun suasana masa gulap gulito wooo!! :-)

Aku tak takut sebab ada pekerja2 Vietnam yg sedang tunggu bas kat tingkat bawah appartment aku ni, aku tak takut sebab ada sorang uncle yg berketurunan india akan bawa keluar anjing nya keluar gi 'membuang' hehehe, aku tak takut sebab ada 3 orang uncle cina yg akan berjogging...pendek kata jam 6 pagi tu memang dah ramai orang kat kawasan perumahan ku ni. Tapi orang melayu jer yg belum bangun Opsss!!! sensitif lol hehehehe....mereka semua masih di buai mimpi...:-)

Tapi satu jer yg aku ralat, aku tak boleh nak solat Subuh lagi...So bila aku sampai kat sekolah first thing yg aku buat ialah tunaikan kewajiban ku sebagai umatNya di dalam kelas. Lepas tu baru la aku mulakan kerja2 ku yg lain.

Kalau aku solat dulu sebelum keluar rumah memang tak sempat, silap2 aku sampai sekolah jam 8 pagi. So walaupun kerja aku ni "sangkut menyangkut" jer tapi aku mesti jaga dengan baik, sebab itu la amanah untuk aku tunaikan. Semoga Allah merahmati diri ku amin....

So berbalik dengan tajuk citer aku ni, tu dia gambar PASEMBOQ tu hehehehe...kalau kat KL dulu aku sebut ROJAK la. Tapi kadang2 tu terkeluar juga loghat Penang aku ni hehehehe...tapi kan mertua aku kata aku ni cakap Penang macam tak kena la...mungkin sebab aku ni duduk sebelah pulau dulu..lepas tu dok Shah Alam, lepas tu pi KL pula huhuhu....so cara percakapan kami agak lain sikit berbanding dengan org Penang sebelah Seberang Perai. Kadang2 suami aku sebut apa pun aku tak faham...jenuh dia dok gelak ahaksss....:-)

So tadi masa balik sekolah nampak ada orang jual, beli jer la. Lagi pun memang dah teringin nak makan plus malas masak. So Pasemboq in the house la malam ni :-)

Tapi sebenarnya aku teringat kan arwah mama, sebab mama suka sangat makan pasembur ni. Feveret arwah ni. Teringat aku masa duduk KL dulu. Mama pesankan aku pamsebur masa aku turun Pekan Bandar Tun Razak Cheras. So aku pun belikan. Aku tak tahu yg pasembur kat sana letak mee. So mama kata tak sedap la macam ni...sebab ada senkuang lepas tu letak mee. Esok aku cari lagi, kali aku turun KL pula. Alhamdulillah dapat la aku belikan macam mana yg mama mahukan. Mama nak kuah kacang, pedas dan mamak mari punya la hehehehe....

Apa pun doa ku semoga mama di tempatkan di kalangan org2 yg beriman Al-Fatihah buat bonda dan ayahda ku....amin....

No comments: