Wednesday, February 22, 2012

AIR TANGAN SUAMI KU

pasta perisa tom yam pedas berapi
Assalamualaikum...

Hari ni aku nak story la tentang masakan oleh suami tercinta. Hari Isnin lepas pun cik abang aku masak juga...dia masak beef steak dan aku pula buat sup sayur campur mushroom. Semalam kami layan dinner kat luar sebab aku ada appoitment dengan dentist.

So petang tadi masa aku dok berehat kat bilik, Hubby kata tolong keluarkan daging cincang dari dalam peti sejuk tu. Aku dah faham, kalau Hubby minta keluarkan maknanya aku goyang kaki la malam ni hehehe....nikmat sungguh.

So lepas aku mop lantai, bagi cats semua mamam, so cik abang aku pun keluar la dari bilik dan dah bersedia nak masak. Rupanya malam ni dia nak masak pasta. So aku pula apa lagi layan kartun kat Tv la hehehe...

So masa dia masak pasti dia akan panggil aku.."Ayang, cili kering ada tak?"..."Ayang buat teh sat"..."Ayang carrot kat mana", Ayang itu Ayang ini...macam2 lagi la hehehe...memang itu la selalu akan terjadi. Mujur la ruang tamu dengan dapur sebelah menyebelah...alahai rumah kami ni kecik jer...rumah tersangkut la katakan...apa pun ini lah syurga kami berdua :-)

So last sekali aku dengar "Ayang, jom makan dah siap ni...." alahai sweet kan...itu la anugerah yg paling indah aku terima. Dulu masa zaman belajar aku selalu juga dengar ayat seakan2 macam tu tapi dari mulur arwah bonda ku..."Chek, mai kaih...dah siap ni...jom makan..." tapi sekarang ayat yg sama aku terima dari suami pula. Indah sungguh anugerah Allah buat aku. Terima kasih yg tak terhingga.

berbalik pada menu ni, memang sedap, tapi ada pedas sikit lol...berair mata aku menahan pedas. Guna cili serbuk Thai...alahai memang berapi tu...

So kawan2...kalau nak resepi jgn tanya saya, sebab ini bukan dari air tangan saya hehehe....ADIOS!!

No comments: