Friday, February 24, 2012

LOKASI DINNER KAMI HARI NI

gelas besar food court
memang besar pun gelasnya satu jus tembika dan satu lagi jus pure durian belanda
bakso
hokkien mee
kepak ayam bakar
Assalamualaikum...

Hari ni aku nak story tempat makan yg kami singgah petang tadi. Tapi sebelum tu kami singgah beli barang2 dapur dulu..tapi kali ni kami singgah beli barang2 tu semua kat kedai PERNAMA kat TUDM Butterworth...murah2 tu. Kami sempat la amik beras 2 kampit, milo, jus sunquick, tepung, kicap dan macam2 lagi la...punya la banyak barang baru RM 50 lebih macam tu. Lega hahahaha....biasa lah pengguna berhemah la katakan.

PERNAMA ni akan buat jualan dua tiga kali juga la dalam setahun. Bila di orang buat macam ni, boleh la orang luar gi tumpang membeli sama. Kalau tiak terbuka untuk kakitangan TUDM jer. Kira beruntung juga aku duduk kat area ni hehehe...

So lepas jer shopping, kami nak singgah makan2 la dulu...biasa la aktiviti wajib setiap hari Jumaat...lepas balik tusyen aku mesti kena follow Hubby yg kadangkala buat suprise kat aku heheh so sweet kan :-)

So kami singgah la kat Gelas Besar Food Court area Permatang Pauh. Not bad, gerai2 yg menarik, pelbagai aneka makanan...just pilih mana yg suka. Aku just pilih bakso, Hubby pula hokkien mee, menu tambahan kami kepak ayam bakar...memang amrvelous sedap tu :-)

Kat sini speciallity nya ialah air minuman, semuanya dalam gelas yg besar2. Aku pilih jus tembika gelas sederhana jer...Encik hubby pula pilih jus pure durian belanda dalam gelas yg bis size...tapi memang layan...sedap tu...

So kalau ada sesiapa yg singgah area situ jom la pekena apa yg patut hehehe...selamat mencuba nanti yer :-)

No comments: