Tuesday, February 14, 2012

DINNER AT LA TEA GARDEN

suasana kampung yg mendamaikan
lady greea tea
char ho fan
mak cik gemoksss sibuk nak berposing
cinta hati saya
suasana malam di LA Tea Garden
suka sangat tengok rumah kampung ni
Assalamualaikum...

Hari ni nak citer tentang tempat lepak baru hehehe...not bad makanan kat sini sedap. Masakan pun ala Chef gitu. Konsep Open Kitchen...suasana pun menarik dan ada unsur romantik dan privacy...sangat best...

Tapi sebelum tu aku nak citer la sikit, macam mana kami boleh terjebak dan terjumpa tempat lepak baru ni. Petang tadi lepas balik dari sekolah, aku tanya la Hubby nak makan apa..katanya goreng ayam udah la. So aku pun keluarkan ayam dari peti sejuk. Kebetulan ayam tu belum di siang...so lepas mop lantai and bagi my cats makan aku nak mula masak la.

Tiba2 Cik Abang keluar dari bilik terus jer datang ke arah ku cakap.."Kita dinner kat luar jer la sayang..." Alahai tersenyum simpul aku dibuatnya. Bukan apa HORAYYY tak payah masak hehehehe...

So, aku pun bersiap la nak gi makan kat luar...mula2 hajat hati nak ke tempat lain. Tiba2 mata cik abang aku ni terpandang something new kat sebelah kanan jalan. So dia pun berhenti la...and memang tak mengecewakan...Suasana tempat yg menarik serta makanan yg sedap...insya Allah pasti kami akan sampai lagi.

Aku memang suka bila tengok orang melayu kita mampu membuka kedai makan sebegini. Memang membanggakan aku. Tukang masak pun muda lagi...pelayan pun muda2 belaka. Harap2 kedai ini akan terus maju dan sukses..amin.. :-)

So kalau korang singgah Butterworth, jom la ke LA Tea Garden :-)

No comments: