Monday, February 20, 2012

SELAMAT HARI LAHIR MAMA

gambar aku bersama arwah mama tercinta
Assalamualaikum...

Hari ni 20 Februari adalah tarikh yg selalu aku nantikan setiap tahun sebelum arwah bonda ku pergi. Sebab tarikh hari ni merupakan hari lahir arwah bonda ku tercinta. Saban tahun pasti aku akan wish peluk cium kat arwah. Cuma tahun lepas dan tahun ni aku wish dengan cara lain iaitu sedekahkan Surah Yasiin buat arwah...semoga sedekahkan itu sampai buat arwah mama tercinta.

Kalau mama masih hidup hari ni genap la usia mama 62 tahun...tapi mama dah meninggal kan aku di usia 60 tahun. Memang aku sedih, namun apa kan daya itu sudah suratannya. Aku memang takut bila mama akan meninggalkan aku...Aku pernah kata kat suami..."kalau mama tak der ayang boleh jadi gila"... tapi suami aku banyak memujuk supaya aku lebih cekal dalam hadapi semua dugaan ini.

Yang paling aku sedih dan terharu suami aku sanggup memberi keizinan buat aku terus menjaga mama sewaktu mama dalam kesakitan tanpa aku hiraukan lansung hal makan minum suami ku. Itu la pengorbanan besar dari suami buat aku yg bergelar anak tunggal.

Memang perit sewaktu aku menjaga arwah di GH Penang. 4 bulan aku berkampung di wad Hematologi tak pulang2...puasa di situ, raya pun di situ. Sebelum tu aku dah berkampung juga di wad Neorosurgeri...tapi dalam dua minggu, lepas tu keluar. lepas tu masuk balik on and off macam tu la.

Tapi itu la pengalaman yg paling manis buat ku. Aku tak akan dapat menikmatinya lagi. Aku ni seorang yang sangat penakut, tapi kini aku menjadi manusia yg berani menghadai cabaran hidup.

Ya Allah Ya Tuhanku...Cucurilah rahmat ke atas roh bonda ku...tempatkan la arwah di kalangan org2 yg beriman dan letakkan lah arwah di Syurga Mu Ya Allah...sesungguhnya aku amat mencintai ibu ku Ya Allah...SELAMAT HARI LAHIR MAMA, nantikan ct di sana yer...insya Allah...

1 comment:

Huzaina Hashim said...

salam takziah buat arwah mama Ct...semoga ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman...amin..