Tuesday, February 28, 2012

AKU KESAL

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum...

Hari ni aku nak buat luahan perasaan tentang seseorang yg aku hormat dan kadangkala menjadi rujukan ku jika aku dilanda masalah. Tapi kini rasa hormat ku seakan pudar.

Dia seorang muslimah yg baik di mata ku. Seorang yg warak di pandangan ku tiba2 boleh bertukar menjadi seorang yg riak dan membuat keputusan dengan membuta tuli tanpa usul periksa. Aku betul2 kesal.

Aku pernah membantu dia menyelesaikan sesuatu yg penting dalam hidupnya. Aku ikhlas...tak pernah aku minta sebarang ganjaran. Tapi bila dia bersikap un profesional macam ni aku jadi kesal yg teramat sangat. Jangan kita masukkan atau campur adukkan perasaan dengan kerjaya kita. Memang akan punah akhirnya.

Dia dan kawannya sangat tidak berhati perut...tidak ada perikemanusian dari pandangan mata ku. Benda yg senang pun tak mahu bertolak ansur, sedangkan aku dah berkorban masa untuk mereka. Kini aku tahu siapa kawan siapa lawan...sebab bukan mudah kita nak mencari kawan yg sejati pada zaman sekarang ni, ramai yg bermuka2.

Pada seseorang yg aku hormati itu moga Allah membuka pintu hatinya dan menyucikan hatinya dari segala hasad dan dengki. Berpijak lah di bumi nyata keluarkan diri dari EGO yg besar itu. Siapa lah kita di Allah...beringatlah sebelum tersungkur...Subahanallah....

No comments: