Sunday, January 29, 2012

CUCI - CUCI

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum...

Salam hari Ahad yer semua...kejap jer dah hari Ahad. Esok mula la sesi persekolahan dan aku pun mula la bekerja. Maka sebab itu la aku dengan rasminya hari ni buat kerja2 mencuci kat rumah ni. Maklum la nanti minggu depan kalau dah penat kerja rumah tak terbuat la pula...

Aku ni ada satu habit yg agak pelik la juga. Sebelum aku keluar meninggalkan rumah tak kira kemana pun samaada ke tempat kerja atau shopping mesti aku nak rumah aku dalam keadaan baik dan tersusun. Sanggup aku bangun awal semata2 untuk pastikan semuanya dilaksanakan dengan baik dan teratur. Kalau tidak nanti masa kat sekolah mula la dok pikir itu ini. Itu la habit yg memenatkan aku sebenarnya.

Setiap hari aku akan bangun pukul 5 pagi untuk mengemop lantai dan memberi cats ku makan, sebelum aku bersiap ke sekolah. Itu la rutin aku setiap hari. Sehari 2 kali aku mop lantai...maklum lah duduk ngan cats kebersihan kena la kita jaga kan...tapi jaga2 pun kena juga alahan habuk huhuhuhu...sabar jer la...COBAANNNN!!!

So jom la kawan2 kita mencuci rumah hari ni. Nanti bila rumah dah bersih kita juga yg rasa selesa kan...Lets the Cleaning Party is begin hahahaha...:-)

No comments: