Monday, January 30, 2012

SKIPPING

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum...

Semalam aku tak keluar gi Power Walk sebab cuaca mendung...bukan apa takut tak sempat sampai rumah aku yg lencun basah dek hujan huhuhu...so aku amik keputusan skipping jer la kat dalam rumah sambil di temani oleh trainers2 aku yg 12 ekor itu :-)

Aku kalau ikutkan nak buat 500 skip, tapi tak boleh la, faktor umur la katakan heheheh....so dapat la aku buat 300 skip jer. Itu pun setiap 20 kali aku rest jalan2 dua tiga tapak sambung semula...memang penat, dan yg paling best tu basah gila baju ngan peluh wah hebat betul ni :-)

Tapi hari ni urat2 di kaki aku semua dah menegang...so aku terpaksa rest untuk hari ini...tapi petang tadi aku just buat senaman ringan iaitu twist...aku guna jer twister yg arwah mama belikan tu...so i just twist on the twister la petang tadi...tapi keluar la juga peluh hehehe...may be esok kalau aku sempat, Insya Allah aku nak keluar gi power walk.

Aku harap sangat semoga rutin sihat aku ini, akan terus kekal sampai bila2. Aku dan suami memang tgh workout untuk menjaga kesihatan kami yg kebelakangan ini semakin merundum...Harapan aku hanya satu semoga segala usaha kami ini akan membuah kan hasil yg lumayan Insya Allah...amin... :-)

No comments: