Saturday, January 21, 2012

TODAY IS MY BIRTHDAY

Assalamualaikum...


Today is my birthday…Syukur Alhamdulillah aku masih di beri kesempatan untuk menghirup udara segar dari bumi Mu ini. Usia ku dah menginjak ker angka 34 tahun..dan ini merupakan tahun kedua aku sambut tanpa bonda di sisi. Ya Allah memang perit…namun aku tetap tersenyum sebab aku masih ada insan2 yg memerlukan senyuman ku, iaitu suamiku, saudara mara ku, sahabat handai ku dan kawan2 seperjuangan ku.

Kalau ikutkan hati …aku tak mahu pun ingat tarikh lahir aku ini, sebab sebelum2 ni, setiap jam 12 tengah malam arwah mama akan call aku wish selamat hari lahir dan doa2 nya membuatkan aku sentiasa diberkati. Sebelum kawin mama selalu akan cium dahi aku ucap selamat hari lahir tepat jam 12 malam. Tapi kini semuanya hanya mimpi…tiada lagi ciuman panas dari bibir seorang ibu…dan aku juga kehilangan doa2 dari seorang ibu.

Ya Allah aku mohon pada Mu..berkatilah hidupku, tetapkan lah iman ku, jadikan lah aku hambaMu yg bertakwa, kuatkan lah hati ku dengan semua bencana yg menimpa, tabahkanlah diriku dengan segala dugaan mendatang, matangkan lah diri ku untuk mentadbir diri dan keluarga ku, kurniakan lah aku dan suami cahayahati kami bagi pengikat kasih sayang kami berdua, jadikanlah aku isteri yg solehah dan anak yg soleh…dan jika sampai ajalku kembalikan lah aku dalam keimanan dan tempatkan lah aku bersama bonda dan ayahanda ku…aku rindu sangat dengan mereka…amin…

1 comment:

AIRA said...

happy birthday kak :)