Wednesday, December 14, 2011

BUBUR AYAM BERSAYUR

bubur ayam bersayur
Assalamualaikum...

Menu tengah hari ni Bubur Ayam Bersayur. Entah la hari ni tekak rasa nak makan bubur. So kebetulan hari ni arwah mama aku pun dah cukup setahun meninggalkan aku buat selamanya, kalau ikut bulan Islam ....18 Muharram 1433H.

Arwah mama dulu memang suka sangat2 makan bubur nasi ni. Mama suka masak macam bubur lambuk tu...orang utara panggil bubuq kanji. Tapi mama masak mesti letak udang. Katanya udang lebih manis.

Hari ni aku memang rasa sayu, mujur la ada adik ipar yg sudi menemani ku. So aku ada kekuatan untuk tersenyum dan masak something. Kalau ikutkan hati aku ni, mahu aku nangis sepanjang hari. Aku betul2 rindukan arwah mama.

So bila setiap kali aku rindukan mama aku pasti akan masak apa yg arwah suka masak untuk aku dan apa yg arwah suka makan. Dengan cara itu aku rasa lebih tenang dan aku yakin mama pasti bangga sebab aku dah pandai masak...boleh la juga dari tak der kan...

Ya Allah Ya Tuhan ku...tempatkan lah arwah mama ku di Syurga Mu... tempatkan lah rohnya di samping orang2 yg beriman..amin...

No comments: