Sunday, December 18, 2011

KENDURI ANAK KAWAN HUBBY

pasangan mempelai
Assalamualaikum...

Hari ni kami berdua pergi makan kenduri lagi. Tapi kalau kenduri kat kampung suami tak boleh la kami berdua balik awal. Sebab suami ku akan bertugas sebagai mentara atau pun penanggah. Maka kami akan ke rumah kenduri awal2 lagi sebab banyak kerja yg suami ku kena buat.

Kami berdua sampai dalam pukul 10.00 pagi. Sampai2 jer suami aku dah mula tolong apa yg patut. Aku pula macam biasa akan duduk saja. Sebab aku ni bukan ahli mentara ker atau apa2 saja lah. So bila dah duduk saja ni mula la nak mengantuk, mujur la ada beberapa tetamu wanita yg ada, dapat juga la aku berborak kosong.

Bila sampai masa nak makan, aku mesti tunggu adik2 ipar duai ku datang. Masa tu satu hidang memang untuk kami hehehe...syok tu. Lepas makan, aku selalunya akan duduk bersantai kat rumah kenduri, tapi hari ni kepala pening la pula. So aku minta izin ngan suami nak balik berehat kat rumah mertua. So macam biasa merempit la dengan adik ipar kesayangan ku Niena.

Tapi suami ku masih berhempas pulas mengangkat hidang hehehe...tapi demi rasa cinta suami ku balik kejap rumah mak ayah nya sebab dan jenguk aku, mana  lah tahu aku pening lagi ker tak...sweetnya...jam 5.00 baru majlis berakhir.

Tapi ada cabutan bertuah la pula. So suami ku dapat la bekas air minuman, tapi kami dah hadiahkan pada anak sedara comel kami Alya Balqish. So ini la coretan kami berdua untuk hari ni. Semoga kedua mempelai kekal bahagia hingga ke akhirnya Amin... :-)

No comments: