Saturday, December 3, 2011

RENJIS DIPILIS

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum...

Salam hari Sabtu untuk semua kawan2 blogger. Hari ni aku nak story tentang kenduri kawin. Hari ni aku dan suami mengadakan Marathon tanpa larian tapi naik kereta ker 3 buah rumah sempena memenuhi undangan kenduri kawin ... Alahai penat sungguh beb...bukan penat dengan perjalanan tu yer kawan2 tapi penang dengan makan hehehe...kekeyangan sungguh aku dan suami dibuatnya.

Rumah mula ok la kan, kami sampai awal...so boleh la layan nasi banyak2...lagi pun masakan memang sedap...terutama masakan dagingnya alahai memang marvelous betul la.

Masuk rumah kedua, nasi dah sejemput, lauk pauk yg banyak...itu pun tak habis...sebab kekeyangan masa makan kat rumah pertama tadi huhuhuhu....

Masuk rumah ketiga cari air jer la hehehe...tapi mujur la ada makanan sampingan so layan bubur kacang, suami aku pula layan laksa. Masa nak balik masing2 dah mula sangap. Mana idaknya perut dah keyang mata pun mula la layu. Mujur la kami sampai rumah dengan selamat. Bila dah sampai rumah apa lagi terbungkang la.

Bulan November dan bulan Disember memang gantung periuk la aku setiap hujung minggu. Tiap2 minggu ada jemputan kawin. Alahai penat makan sungguh...Hancus diet aku ... hehehe....macam la diet sangat :-)

So walau apa pun aku dan suami ingin mengucapkan selamat pengantin baru buat kesemua pasangan tadi, semoga kalian berbahagia sehingga ke hujung nyawa amin....:-)

No comments: