Tuesday, December 20, 2011

MENU YANG SANGAT SIMPLE

my brunch today
Assalamualaikum...

Hari ni aku nak citer menu sarapan merangkap makan tengah hari ku. Entah lah semenjak dua menjak ni aku suka sangat makan menu yg kering2 macam ni. Tapi kalau berkuah atau bersup pula aku suka hirup jer sup tu. Semalam aku dah masak sup daging so hari ni aku masak simple jer untuk layan tekak aku ni yg kadang2 tu malas nak makan...boleh pula macam tu kan...:-)

Mula2 tu aku ingat nak masak nasi goreng, lepas tu teringin pula nak makan maggie goreng alih2 aku nampak apple kat dalam peti sejuk terus teringin nak makan kerabu apple. Alahai dah lebih dari orang mengandung teringin aku ni. So kebetulan memang dah keluarkan ayam dari peti, so goreng jer ayam goreng kunyit. Sedap la pula...lagi pun dah lama tak makan. Tapi resepi kali ni aku masukkan lada hitam..wah rasa pedas la sikit.

So, ini la cerita for today...insya Allah esok kita cerita kisah lain pula...Salam sayang untuk semua Blogger BYE!!

4 comments:

SayangSal said...

menyelerakan sungguh..sedapnyer nampak.......terliur ler...walaupun simple...panas dgn nasi panas..sure kenyang....:)

MONIE said...

kak dah lebih 5 tahun suka makan yg kering2, mungkin dah tua. Kalau sambal belacan dgn ikan goreng sedap sgt dah. Dalca atau kari memang dah lama tak sentuh

Siti Azlina Abdul Aziz said...

tu la sal...makan ngan nasi panas memang sedap...tapi tu la simple jer la masakan hari ni :-)

Siti Azlina Abdul Aziz said...

kalau macam tu ct pun kira dah tua la ni...lepas baik demam memang suka makan macam ni...tapi memang dah tua pun thn depan dah pun 34 thn huhuhu...